"Ο Μύθος της Γενιάς του΄30",Δημήτρης Τζιόβας


Πολύ ενδιαφέρον δοκίμιο.Κάποιοι σχολιαστές αυτού του βιβλίου του Δημήτρη Τζιόβα, ο οποίος είναι καθηγητής νεοελληνικών σπουδών σε αγγλικό πανεπιστήμιο υπερτονίζουν το ότι προσεγγίζει με νηφαλιότητα το θέμα "γενιά του ΄30",κάτι που εγώ δεν μπορώ να φανταστώ ότι δεν θα έκανε έτσι .Αλίμονο αν ένας επαγγελματίας δεν έχει νηφαλιότητα, ειδικά στα γραπτά του....


Είχα διαβάσει παλιότερα ένα άλλο του βιβλίο "Το παλίμψηστο της ελληνικής αφήγησης",εκδόσεις Οδυσσέας,αποκομίζοντας πολύ καλές εντυπώσεις.
Νομίζω ότι και σε τούτο εδώ με τον πλήρη τίτλο "Ο μύθος της γενιάς του Τριάντα . Νεοτερικότητα, ελληνικότητα και πολιτισμική ιδεολογία" που εκδόθηκε (εξαίσια εκτύπωση,χαρτί, εξώφυλλο, χρώματα,γραμματοσειρά,όλα του ένα θαύμα οφθαλμών και χεριών,χαίρεσαι να το κρατάς), από τις εκδόσεις Πόλις,ο Τζιόβας επιχειρηματολογεί,εξηγεί,αναλύει πολύ,προσπαθεί και το πετυχαίνει να φτάσει στην προσωπική του τελική διατύπωση -που είναι ότι δεν υπήρξε πραγματικά η γενιά του ΄30- έχοντας καταπιαστεί με το θέμα πολύ διεξοδικά και κυρίως επιστημονικά.

Προσωπικά, να πω την αλήθεια, δεν με έπεισε.Δεν αφέθηκα ίσως ,δεν ήθελα να με πείσει.
Καθώς εγώ, και να φτύσω παιδιά στον κόρφο μου,δεν είμαι φιλόλογος,ούτε ιστορικός,ούτε ειδικός, μπορώ μια χαρά να προτιμώ ό,τι θέλει η ψυχή μου, πεισματικά και απολύτως συναισθηματικά κι έτσι να κρατήσω τον μύθο της πολυαγαπημένης μου, ανομοιογενούς από κάθε άποψη και πιθανότατα ανύπαρκτης, γενιάς του΄30!
Τι ωραία που είναι να κάνεις ό,τι θέλεις όταν ναι μεν δεν είσαι σε κάτι ειδικός αλλά έχεις μερίδιο άποψης από συμμετοχή ,τι τέλεια αίσθηση,τι τέλειο (!) θράσος....

Σχόλια

  1. Ανώνυμος18/9/11 13:06

    Τι λέτε ρε παιδιά!
    Αφήστε και τίποτα όρθιο,αφήστε μας να πορευτούμε με τους μύθους μας...Όλα θα τα ακουμπήσετε με τα βρωμόχερά σας...
    Ο "μύθος της γενιάς του'30" μας φταίει και μας έχει κάνει ένα λαό ηλιθίων....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος9/6/12 15:05

    Δυστυχώς φίλη μου είναι όπως τα λέει και πολύ τεκμηριωμένα ο Τζιόβας.Αλλά εσύ καλά κάνεις και αγαπάς τόσο την γενιά του ΄30.Ησύχασε,μην απολογείσαι,κι εμείς όλοι το ίδιο! Τ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου