" Το Νησί Κάτω από την Ομίχλη " , Αλέξανδρος Ντερπούλης










"1927, Κυριακή της Τυρινής: ενώ ξεκινά η Αγία και Μεγάλη Σαρακοστή και δεν έχει κοπάσει ακόμα ο πόλεμος μεταξύ των οπαδών του παλαιού και του νέου ημερολογίου, καταφθάνει στη Σαντορίνη,ως απεσταλμένος του Αρχιεπισκόπου, ο αρχιμανδρίτης Δανιήλ, προκειμένου να ερευνήσει κάποιες «περίεργες» καταγγελίες εναντίον της Μητροπόλεως.
Άνδρας γοητευτικός και εξαιρετικά φιλόδοξος, με ευφράδεια λόγου και δύναμη πειθούς, ο πρώην ιατροδικαστής Δανιήλ σύντομα θα αντιληφθεί ότι πίσω από την ηρεμία του νησιού ένα «ηφαίστειο» σιγοβράζει. Οι θάνατοι που απροσδόκητα διαδέχονται ο ένας τον άλλο, οι ιδιόρρυθμες έως ύποπτες σχέσεις μεταξύ των κατοίκων, οι θρύλοι για την επιστροφή των ζωντανών νεκρών, ένας εφιάλτης από το παρελθόν, ένας άλυτος γρίφος, αλλά και τα θέλγητρα της γυναικείας σάρκας, θα τον εμπλέξουν σε μια περιπέτεια μυστηρίου, σε ένα ταξίδι στο χρόνο χωρίς γυρισμό,σε μια καταβύθιση στα άδυτα της εκκλησιαστικής ιστορίας,
όπου όλα φαντάζουν δεδομένα μέχρι να αποδειχθεί το αντίθετο...
Ένα θρησκευτικό θρίλερ για την προαιώνια διαπάλη μεταξύ της έρευνας και της πίστης, μεταξύ της αλήθειας και της ομίχλης που συχνά την περιβάλλει".

Ουάου!
Αυτά λέει η περίληψη στην ιστοσελίδα των εκδόσεων Καστανιώτη,δεν θυμάμαι αν τα λέει στο οπισθόφυλλο,δεν θυμάμαι πού αλλού μπορεί να τα λέει-σε κανα ένθετο εφημερίδας,σε καμιά διαφήμιση κτλ προβάλοντας δελεαστικά-έτσι νομίζει-το μυθιστόρημα του συμπαθούς και ικανού και με την εμφανέστατη συγγραφική του καπατσοσύνη,δεν αντιλέγω,νεαρού συγγράφοντος,πασχίζοντος και πετυχαίνοντος να κάμει αίσθηση-λόγω του πιασιάρικου  θέματος το οποίο επιλέγει να πραγματευτεί -Αλέξανδρου Ντερπούλη.
Διαβάζοντας αυτά αποφάσισα κι εγώ να το κουβαλήσω μαζί μου στις ολιγοήμερες διακοπές μου,διότι είχα άλλα 6-7 βιβλία -Ροθ και Μακ Κάρθυ ανάμεσά τους-κι είπα να ψαχουλέψω λιγάκι και σε τίποτα πιο βατά σελιδοτόπια.
Δεν ενθουσιάστηκα όμως να πω την μαύρη αλήθεια,στο τέλος ήταν πια τόσο προβλέψιμο το κείμενο,χωρίς τσαγανό,είχε χάσει εντελώς την αρχική του πολύ καλή αύρα,είχε πλαδαρέψει επικίνδυνα και βολόδερνε άνισο και βαρύ και δυστυχώς απρόσμενα βαρετό.

Καλέ μου κύριε Ντερπούλη, θα είμαι η πρώτη στρίγγλα που έχει πει διάφορες κακίες-ποτέ των... ποτών(!) από πρόθεση και σας ζητώ ειλικρινά συγγνώμη αν σας στεναχωρώ-και η οποία στρίγγλα, όταν προκύψει το ελληνικής συνταγής μπεστ σέλλερ, που όμως θα μπορεί να είναι και πέρα από κάθε αντίρρηση,καθαρά και ξάστερα από την πρώτη ως την τελευταία σελίδα του λ ο γ ο τ ε χ ν ι κ ό κι όχι ένα απλώς καλοδεχούμενο και καλύτερο προϊόν του χώρου του εφήμερου-για να θυμηθούμε τον καλό δάσκαλο Παναγιώτη Μουλλά- θα το πανηγυρίσει πρώτη και καλύτερη και θα πάει να εξομολογηθεί τις αναγνωστικές αμαρτίες της,όχι βεβαίως στον ωραίο και μοιραίο σαραντάρη δεσπότη της ομίχλης που σουλατσάρει στην  κοινωνική θολούρα ρητορεύοντας εκ του ασφαλούς, μεγαλόστομα και ευφραδέστατα, κοιτάζοντας και την... κορμάρα του στον καθρέφτη ,πασπατεύοντας -αυτό υγιές το βρίσκω-την σαντορινιά καλλονή και που εντέλει αερολογεί ανοικονόμητα,σε όλο το μυθιστόρημα, που δεν είναι και λίγο,592 σελίδες,παρακαλώ.




Διότι βρισκόμαστε στο 1927,το λέτε και μόνος σας,ο ελληνικός κόσμος καίγεται,η χώρα είναι κομμάτια όχι μόνον λόγω του ημερολογιακού ζητήματος,γίνεται πανελλαδικά το σώσε,ο κόσμος ακόμα πληρώνει το ΄22 αλλά ο παπάς σας είναι τόσο στην κοσμάρα του, τόσο πολύ βολεμένος και συνεπώς τόσο κοινός ως χαρακτήρας οπότε πώς να έχει τελικά ένα ποιοτικότερο νόημα το στήσιμο του χαρακτήρα;Δύσκολο να μην βαρεθώ δηλαδή, συγχωρείστε με,πάντα ψάχνω ένα εναλλακτικό δια ταύτα στα μυθιστορήματα, πέρα από τα να περάσω την ώρα μου και δεν το βρήκα,ενώ μπορείτε να το διατυπώσετε,νομίζω. 
Πάντως δεν σας βρήκα κακό,κάθε άλλο,το μυθιστόρημά σας είναι λιγάκι άνισο καθώς θυσιάζετε κάμποσες αρετές στον βωμό του εύκολου,δικαίωμά σας φυσικά,μα εσείς ο ίδιος -ακριβώς επειδή είστε ταλαντούχος-μου αφήνετε  το θάρρος και το περιθώριο για να απαιτήσω από σας καλύτερα πράγματα στο μέλλον, εκτιμώντας ότι μπορείτε.
Δεν πήρα,βλέπετε,τοις μετρητοίς ούτε ένα κομματάκι, αυτή την τόση δα κλισέ φρασούλα που παραθέτω ευθύς αμέσως "ένας εφιάλτης από το παρελθόν, ένας άλυτος γρίφος, αλλά και τα θέλγητρα της γυναικείας σάρκας" και που τα λέει όλα κατεβάζοντας δυστυχώς το καλό επίπεδο που είμαι σίγουρη ότι, όταν ξεκαθαρίσετε κάποια θέματα, μπορείτε μια χαρά να κρατήσετε και έτσι το μόνο που αναρωτιέμαι είναι αν το θέλετε...
Γράφετε πολύ καλά,αγαπητέ Αλέξανδρε, είναι κρίμα στο όνομα του ευπώλητου να θυσιάζετε τόσο ταλέντο,λέω εγώ τώρα.Απαιτώ λοιπόν να τα συνδυάσετε,χαχα.

Πάντως εσείς φιλαράκια μου, αν είστε ας πούμε φανατικοί οπαδοί του ευπώλητου-αν και δεν φαντάζομαι σ΄αυτήν την περίπτωση να πολυεπισκέπτεστε το μπλογκ αυτό-θα απολαύσετε το πόνημα του Ντερπούλη,είναι όχι μόνο καλύτερο από πάμπολλα άλλα,αυτό έχει το προσόν της καλής γραφής κι έτσι σας πάει πολλά βηματάκια παραπέρα, είναι καιρός εξάλλου να ξεφύγετε από τα ίδια και τα ίδια και ξανά μανα τα ίδια που γράφουν οι γυναίκες εκπρόσωποι του κοινωνικοαισθηματικού  μυθιστορήματος,που απευθύνεται σε μεγάλο κοινό.
Ο Ντερπούλης είναι ικανότατος,αυτό φαίνεται σε όλη την πλοκή του ρομάντζου του
το οποίο και συνοχή έχει και μαστοριά στο δέσιμο της ίντριγκας,είναι θα έλεγα ένας συγγραφέας με προοπτική,ευφάνταστος,αξιοπρεπής,γράφει καλά,στρωτά,δεν έχει λάθη χρονολογικά,η ιστορία του έχει πίσω της έρευνα και δουλειά,ισορροπημένους διαλόγους, γλαφυρά απεικονισμένους τους χώρους και τους τόπους δράσης,κολυμπάει δε θαρραλέα- ώρες και φορές- στην μη πρεταπορτέ πλευρά της ατέλειωτης θάλασσας της μυθιστοριογραφίας,έχει δηλαδή προτερήματα σαν μυθιστόρημα,ευκολία στην ανάγνωση, και αφήνει κι ένα τόσο διφορούμενο τέλος,που θα έχετε και κάμποσα να σκεφτείτε,πολύ καλά επομένως θα περάσετε.Και γιατί όχι ;

Σχόλια

  1. Ανώνυμος23/8/11 00:00

    Μα τι λες χριστιανή μου;Τι σχέση έχει το μυθιστόρημα αυτό με τα ευπώλητα;Είναι σε θέση η κάθε ξενέρωτη Μαντά να γράψει έτσι;Τον αδικείς τον συγγραφέα αλλά αν δεν σου άρεσε,τι να κάνουμε,σεβαστό.Εγώ το βρήκα πολύ ατμοσφαιρικό.Εύα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος23/8/11 00:08

    Από την πολύ ομίχλη παπαρώσαμε Εύα.Και λίγα του σούρνει η στριμμένη,την έχουνε δει τώρα όλοι συγγραφείς!Άσε το κωμικό τέλος,τι φιάσκο,τι μπούρδα!Βαγγέλης Κοτσιόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος23/8/11 00:51

    Είμαι απο κει και για τον λόγο αυτό και μόνο διάβασα το βιβλίο.Χαζομάρα.Μας εκμεταλλεύονται διάφοροι παντοιοτρόπως για να κερδίσουν χρήματα ή δόξα.Αλλά και μεις οι ντόπιοι δεν αντισταθήκαμε όσο κι όταν έπρεπε.Πέσαμε με τα μούτρα στα χρήματα και στα σκατά και τώρα το νησί μας το ορίζουν άλλοι.Γιάννης Φύτρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος23/8/11 14:13

    Εγώ πέρυσι πηγαίνοντας Λευκάδα έβγαλα την ανιαρή πολύωρη διαδρομή πολύ άνετα και αυτό το χρωστάω στο "Νησί κάτω από την ομίχλη",είχα κολλήσει πραγματικά στα όσα περιέγραφε τόσο που δεν ήθελα ούτε στάση προς νερού μου που λένε.Κάθε βιβλίο έχει αξία διαφορετική για τον καθένα μας με βάση την στιγμή και τις συγκυρίες που προσλαμβάνει το περιεχόμενό του,δεν νομίζω να λέω κάτι παλαβό.Σίγουρα δεν θα άντεχα καμιά Δημουλίδου με τίποτα αλλά ούτε Καμύ θα μπορούσα να συγκεντρωθώ να διαβάσω!Ας μην είμαστε απόλυτοι λοιπόν.Ευχαριστώ για την φιλοξενία.Βασιλική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος23/8/11 14:21

    Και σε μένα άρεσε περίπου για τον ίδιο λόγο που κάλυψε την Βασιλική.Το διάβασα πέρυσι ως ένα από τα καινούργια πολλά υποσχόμενα,δεν αποδείχτηκε απολύτως αντάξιο της προβολής που του γίνεται ακόμα και τώρα αλλά ως χορταστικό μυθιστόρημα που προσπαθεί να πει κάποια ενδιαφέροντα πράγματα και το πετυχαίνει ως ένα βαθμό και με το οποίο περνάς ευχάριστα την ώρα σε ταξίδι ή σε παραλία,όπως εγώ, μια χαρά το βρήκα και αξιοπρεπέστατο.Δεν νομίζω να θέλετε να καταργήσουμε αυτού του είδους τα καλογραμμένα βιβλία!Χρειάζονται και αυτά και του Ντερπούλη ήταν από τα καλύτερα.Σύλβια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλώς σε βρήκα Βιβή (?). Ενδιαφέρουσες οι απόψεις σου για το βιβλίο μου, δεν πρόκειται φυσικά να υπεραμυνθώ της γραφής μου αλλά θα μου επιτρέψεις να τις αναρτήσω στο blog μου και στο facebook. Είναι η πρώτη φορά που τρώω τέτοιο κράξιμο και το παίρνω ως ιδιότυπο δώρο για τη γιορτή μου! Να σαι καλά και να συνεχίσεις την πολύ καλή δουλειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αλέξανδρε,
    εγώ πρέπει να σε ευχαριστήσω και να σου πω
    πάλι συγγνώμη ,δεν σε έκραξα,ποτέ,ποτέ,ποιά είμαι εγώ να κράξω τον μόχθο του άλλου,αλίμονο.
    Απλά εκτίθεστε εσείς οι δημιουργοί,πρέπει να το ξέρετε ότι μπορεί να ακούσετε ποικίλα,εμείς
    μάλιστα οι αναγνώστες που μόνο διαβάζουμε
    δίχως δεν τα καταφέρνουμε οι ίδιοι στο γράψιμο,
    είμαστε οι πιο κολλημένοι,το φαντάζεσαι υποθέτω,
    μπαίνουμε λοιπόν μέσα στα κείμενά σας μόλις βρούμε ενδιαφέρον και μας αφήσετε χώρο και τα ζούμε και έχουμε λόγο τρομάρα μας,θέλουμε έτσι τον ένα ήρωα,αλλιώς τον άλλο κτλ κτλ.
    Φυσικά η γραφή σου με τσίγκλησε,έχεις αρετές και το ξέρεις πρώτος και καλύτερος.Είχα τις... απαιτήσεις μου από σένα γιατί σε "έκοψα" ευθύς εξαρχής ότι μπορείς να κάνεις πράγματα. Χαίρομαι που είσαι ανοιχτόμυαλος κι ακούς τον καθένα με χιούμορ και υπομονή και....ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το έχω διαβάσει το εν λόγω μυθιστόρημα και το λάτρεψα γιατί ενίσχυσε την πίστη μου σε αξίες που είχαν ξεθωριάσει μέσα μου.Μέχρι και στην Σαντορίνη που μισούσα με έπεισε να ταξιδέψω και να την δω με άλλο μάτι. Ήταν πολύ ατμοσφαιρικό. Ίσως θα έπρεπε να το είχες διαβάσει προτού αφεθείς στο χάδι του καλοκαιρινού ήλιου και στην αλμύρα της θάλασσας. Αλήθεια, όταν ζαλιζόμαστε από τον ήλιο, βλέπουμε κουκίδες και τελείες συνεχώς μπροστά στα μάτια μας. Ας τις χρησιμοποιούσες και στην κριτική σου, γιατί δεν κατάλαβα λέξη από τα κατηγορώ σου. Μοιάζει σαν να διαβάσαμε άλλο βιβλίο. Καθένας έχει δικαίωμα στην κριτική δεν λέω.Δίπλα από κάθε μεν....υπάρχει όμως ένα αλλά... .και όχι συνεχόμενοι βομβαρδισμοί. Σου προτείνω να διαβάζεις χειμώνα όσα βιβλία δεν σου αρέσουν μπας και κάνεις οικονομία στα προσανάμματα.Ρίχνε τα βιβλία στο τζάκι σου. Από το θάψιμο καλύτερο το κάψιμο. Όσοι συγραφείς κατέληξαν στην πυρά, έγιναν ανάρπαστοι.Και που σαι, γι'αυτο υπάρχει το οπισθόφυλλο σε κάθε μυθιστόρημα. Διάβασε το καλύτερα για να μην πετάς τσάμπα τα λεφτά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα Aurangel,
    βασιλικότερη του βασιλέως μας προέκυψες.
    Για κανένα βιβλίο δεν κλαίω τα λεφτά μου κι ας το λέω καμιά φορά μέσα στην γκρίνια μου.
    Κανένα βιβλίο δεν μου χρησίμεψε ποτέ ούτε για προσάναμμα,ούτε για χαρτί υγείας.
    Το θάψιμο ,αλληγορικό και πραγματικό, δεν είναι του χαρακτήρα μου.
    Δεν έγραψα κανένα κατηγορώ για κανέναν,έλεος,(εσύ) Aurangel αν κατάλαβες κάτι τέτοιο,
    αποκλείεις να μην κατάλαβες (εσύ) καλά;
    Γιατί η «αλήθεια» σου(μου)να αναιρεί και να συγκρούεται κατ΄ανάγκη με την δική μου(σου);
    «Αλήθειες»...πήξαμε από δαύτες,αρκετά.
    Βαραίνει όμως στην Δημοκρατία κάθε ανθρώπου
    η άποψη,στον μικρόκοσμό του πάντα,όπου κι όσο έχει το δικαίωμα –και άραγε ποιος μπορεί να τις ορίσει με σιγουριά αυτές τις έννοιες:δικαίωμα,
    υποχρέωση,χρέος,όριο,ελευθερία της έκφρασης,του λόγου και του αντίλογου-άποψη την οποία μπορεί ο αποδέκτης του (κάθε)δημοσιευμένου έργου να εκφράζει απ΄την στιγμή που ο ίδιος ο δημιουργός
    εκθέτει άρα και εκτίθεται!
    Χαίρομαι πάντως γιατί γίνεται κουβέντα (και δεν ισχυρίζομαι ότι εγώ λέω το σωστό).
    Είμαι απόλυτη μόνο σε ένα:δεν έχω κανένα όφελος,
    μονάχα μεράκι,με αδικείς κομματάκι λοιπόν,χωρίς να με γνωρίζεις,όχι διότι με ειρωνεύεσαι-σιγά τα αυγά-αλλά γιατί μου αποδίδεις κακή πρόθεση και το μόνο που δεν διαθέτω είναι αυτό…

    Να΄σαι καλά!
    Κι εσύ κι εγώ κι όλοι δηλαδή όσοι διαβάζουμε φανατικά,έτσι,να παθιαζόμαστε εν μέσω τέτοιων καιρών με τα αναγνώσματα και τις επιλογές μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος24/9/11 19:53

    Ειρήνη υμίν.Και ημίν.Και αμήν.
    Ένα μυθιστόρημα ήταν για σχόλη και απόδραση,με τα καλά και κακά του σημεία,δεν χάθηκε κι ο κόσμος.
    Η καινούργια Μαντά ήταν για πέταμα,η Δημουλίδου το έχει κάψει,η Οικονόμου δεν είναι ούτε για παραλία.
    Υπό αυτές τις συνθήκες ζήτω η Λένα Διβάνη,ζήτω ο Αλέξανδρος Ντερπούλης!
    Διάβασα από τις προτάσεις σου το βιβλίο του Ροθ "Νέμεσις" και δεν μπορώ να συνέλθω.Δεν συγκρίνονται αλλά και τόση μαυρίλα δεν αντέχεται.Που και που ένα light μυθιστορηματάκι δεν βλάπτει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/1/12 20:57

      Κάτω τα χέρια από την αγαπημένη Λένα,μια χαρά είναι,τι σας έκανε;Νόρα

      Διαγραφή
  11. Ανώνυμος24/9/11 19:56

    Παρά μόνον την τσέπη σου!Έχεις χρήματα για πέταμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος24/9/11 20:03

    Όχι φυσικά,μόνον τον Ροθ αγόρασα,τα άλλα τα δανείζομαι από την....γιαγιά μου.Άσε,έχει πάθει ψυχογίτιδα,ό,τι βλακεία βγάζει την παίρνει.Αλλά ο Παπαθεοδώρου και η Ελένη Τσαμαδού ήταν καλά διαβάσματα,να είμαι δίκαιος,η Μαντά και οι άλλες δεν παλεύονται.Αλλά τι να την κάνω την γιαγιά,έτσι περνάει την ώρα της γιατί δεν γουστάρει τηλεόραση καθόλου,ευτυχώς.Την Δημουλίδου πάντως την θεωρεί πρόστυχη και την έχει σε black list,χαχαχα!Φάνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος24/9/11 20:05

    Δίπλα στο πιεσόμετρο η Μαντά;Πόσο είναι η γιαγιά σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος24/9/11 20:08

    Καλοστεκούμενη, 81,χήρα στρατηγού,συνταξιούχος του δημοσίου η ίδια.Από μουσική όμως σκίζει,μην ακούσει σκυλάδικο ούτε για αστείο....Φάνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ε,chat μου το κάνατε!Λοιπόν η γιαγιά σου δεν ξέρει τι χάνει!Σου παραθέτω αποδείξεις πόσο ταιριάζει ο μέγας αοιδός,συθέτης και στιχουργός Βασίλης Τερλέγκας με τα διαβάσματά της,δώσε βάση:

    Φεύγω γιατί είσαι η μοναξιά
    είσαι το κρύο του βοριά
    Φεύγω γιατί είσαι μια φωτιά
    που μου παγώνει τη χαρά

    Φεύγω γιατί με σημαδεύει η ερημιά
    και με σκοτώνουν τραγουδώντας,τα πουλιά

    Χαμένο όνειρο
    είναι κοντά σου η ζωή
    Έχω και εγώ,βλέπεις,ψυχή

    Φεύγω γιατί είσαι θάνατος
    θέλω να ζήσω
    Φεύγω γιατί είσαι θάνατος
    θέλω να ζήσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος19/1/12 20:55

    Είστε απίστευτοι.Νόρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος4/1/13 15:42

    Βιβή,ισως να έχεις δίκιο άμα το δεις πολύ αυστηρά αλλά εμένα μου άρεσε γιατί διαβάζοντας το ξέφυγα από τα προσωπικά μου που είναι λίγο χάλια τον τελευταίο καιρό.Δεν γίνεται να διαβάζουμε όλοι συνεχώς Μακ Κάρθυ και Προυστ και δύσκολη λογοτεχνία κι εξάλλου δεν έχει καμία σχέση το ωραίο γράψιμο του Ντερπούλη με τις σαχλαμάρες που γράφουν οι εν λόγω κυρίες.
    Χρόνια πολλά και εύχομαι να είναι καλύτερο το 2013.Νίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου