"Για την Αγάπη της Γεωμετρίας",Σώτη Τριανταφύλλου




Πανέξυπνη και ταλαντούχα η Σώτη Τριανταφύλλου και με συγγραφικές περγαμηνές *στο ενεργητικό της-αυτές με ενδιαφέρουν και όχι τα στρατευμένα υπέρ της Δεξιάς άρθρα που γράφει σε ψιλοσαχλά για να λέμε την αλήθεια έντυπα της πόλης ανοίγοντας δευτεροκλασάτα πολεμικά μέτωπα -, εδώ και τώρα ξανατρολάρει την εγχώρια πολιτική λογοτεχνία με ένα καινούργιο μυθιστόρημα,κουφέτο απ΄ έξω και χολή από μέσα στο οποίο οι αντιδραστικοί πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες έχουν εκτός από τα χίλια μύρια άλλα ελαττώματά τους ένα ακόμα,μακράν χειρότερο:είναι αριστεροί ή πιο σωστά είναι, όπως τους βαφτίζει η ίδια δια στόματος της κεντρικής ηρωίδας της,αριστεροί του γλυκού νερού.

Ο λόγος για την Σώτη Τριανταφύλλου και το μυθιστόρημά της "Για την Αγάπη της Γεωμετρίας"στο οποίο ορισμός του αριστερού ανθρώπου ναι μεν δεν δίνεται καθαρά (υποψιαζόμαστε ότι είναι ίδιος με αυτόν του αμαρτωλού που τον λιθοβολούν οι αναμάρτητοι),πάντως οι ελέω μυθοπλασίας δικοί της αριστεροί κόπανοι κάνουν τον βίο αβίωτο της ηρωίδας και είναι οπωσδήποτε για φτύσιμο.
Είναι οι γονείς της Ανατολής Μπότσαρη που ως παιδί αγαπάει την γεωμετρία κι έχει όνειρα για το μέλλον τα οποία δεν συμπίπτουν με εκείνα των δικών της και ειδικά του πλούσιου αριστερού πατέρα της που είναι γιατρός,οι θείοι και αρκετοί από τους συγγενείς και είναι ενεργοί στην αριστερά του ΄70+  ασχολούμενοι μ΄ αυτήν με έναν,τουλάχιστον όπως περιγράφεται στο μυθιστόρημα,φαιδρό τρόπο,αυτόν που συνηθίζουν οι γραφικοί και οι κολλημένοι με ένα ...χόμπι.
Τραγικά ιστορικά γεγονότα που μισοξέρουμε γι αυτά αλήθειες ανάκατες με ψέματα -τα ξερονήσια,η Τασκένδη κτλ- αφορούν ελάχιστους από το οικογενειακό περιβάλλον της ηρωίδας και πάντως όχι τους γονείς της οι οποίοι πλασάρονται σαν αριστεροί αλλά στα δύσκολα την σκαπουλάρουν πάντα γιατί αριστεροί ξεαριστεροί τις έχουν τις άκρες τους.Οι περισσότεροι από το περιβάλλον της είναι για τα μπάζα,οι φευγάτοι και μη φίλοι,οι συμμαθητές,οι γνωστοί,οι παρέες,ο κνίτης σύζυγος της ξεπέτας και της κακήν κακώς φυγής από το σπίτι.Όλοι όσοι κινούνται γύρω από την ονειροπόλα ηρωίδα του μυθιστορήματος είναι ένας συρφετός που έχει ενσωματωθεί μια χαρά σε ό,τι παριστάνει ότι αντιτίθεται σ΄αυτό κι ο οποίος συρφετός,όταν κλείνουν οι πόρτες,στο εντός και στα δύσκολα, ασκεί λεκτική και ψυχολογική βία πάνω στο "διαφορετικό" παιδί που είναι η Ανατολή και το οποίο δεν τους κάνει,τους χαλάει την αριστερή κοινωνική τους βιτρινούλα.
Συνθέτει φαντασιοκοπήματα η Τριανταφύλλου για να βρει μιαν αφορμή να επιτεθεί ιδεολογικά κατά της Αριστεράς ξανά;Είναι όλοι οι αριστεροί ελεεινοί και τρισάθλιοι; Όχι,δεν εφευρίσκει παθογένειες η συγγραφέας σαν άλλος Κολόμβος την Αμερική κι ούτε είναι τέλειοι όλοι οι αριστεροί.Όμως ενώ το μυθιστόρημα είναι κατ΄αρχάς πολύ ενδιαφέρον η συγγραφέας χάνει το μέτρο καθότι στρατευμένη και καταλήγει να κατηγοριοποιεί τελεσίδικα και αφοριστικά με κριτήριο το συγκυριακό φαίνεσθαι κάποιων που δεν χωνεύει εκείνη ένα ολόκληρο σύνολο ανθρώπων.Αλλά οι κακές οικογενειακές σχέσεις,οι μανίες για κοινωνική επίδειξη,οι αδυναμίες και τα πάθη δεν έχουν ντε και καλά αριστερό πολιτικό πρόσημο.Ούτε και δεξιό.Οι παθογένειες δεν φυτρώνουν μιαν ωραία πρωία από το πουθενά, προκύπτουν από την συσσώρευση νοσηρών καταστάσεων αλλά  η ταλαντούχα συγγραφέας εδώ τις αποδίδει μονομερώς στην αριστεροσύνη των χαρακτήρων που πλάθει.Οι ήρωες έχουν φτιάξει το βολικότερο για κείνους κοινωνικό στάτους και ζουν σ΄ένα ψέμα επί χρόνια και στην κρίσιμη στιγμή ξεμπροστιάζονται αρνούμενοι να καταλάβουν την διαφορετική έφηβη κόρη την οποία μεγάλωναν συμβατικά σαν αντικείμενο της βιτρίνας τους, χωρίς να ενδιαφέρονται για τις ανησυχίες, τα σχέδιά της,πώς νιώθει εκείνη,χωρίς να σκύβουν στην ψυχή της που ανυπότακτη ασφυκτιούσε στο μικροαστικό περιβάλλον τους.Το ότι δήλωναν αριστεροί μετατοπίζει την αθλιότητά τους σε ολόκληρη την αριστερά;Αστεία πράγματα.
Η Σώτη Τριανταφύλλου κάνει μια συναρπαστική εισαγωγή,έχει ενδιαφέρον θέμα στα χέρια της, γράφει  με φοβερή τεχνική και γλωσσική ευχέρεια,αλλάζει ύφος,γίνεται αιχμηρή,νοσταλγική,κάνει ό,τι θέλει με την μαγική της πένα και ξαφνικά το φορτώνει και καταλήγει σε μια ολοένα και πιο ελλιπή κατεβασιά στα εσώψυχα της έφηβής τη.Γιατί; Γιατί κιαυτήν την μετατρέπει σε ευκαιρία για να τα χώσει στην αριστερά. Κρίμα...Να λέει με το όνομά τους πάρα πολλά πράγματα εκείνης της εποχής στην οποία τοποθετεί την ιστορία και να αδυνατεί να "ξεσκίσει" με στέρεα κι όχι βαρετά φιλελεδίστικα και από την ανάποδη διαβασμένα επιχειρήματα/κλισέ τους δυνάστες της ηρωίδας της,να τα βάζει κυρίως με την ιδιότητά τους του αριστερού,να εστιάζει εκεί λες και για την φτήνια και την μικρομυαλιά των ανθρώπων φταίει a priori ο κύριος Κάρολος Μαρξ. 
Κρίμα που μια τόσο καλή πένα σαν την Τριανταφύλλου σκορπίζεται σε φτηνές στρατεύσεις.

*Θαυμάσια μυθιστορήματα όπως η "Συγχώρεση"(2005),"Άλμπατρος"(2003),"Σάββατο Βράδυ στην Άκρη της Πόλης"(1998),φυσικά το "Εργοστάσιο των Μολυβιών"(2004)κά.Και δεν αναφέρω τις μεταφράσεις,όπου υπογράφει είναι συνήθως εξαιρετικές.

Σχόλια

  1. Ανώνυμος29/11/11 19:47

    Βιβίκα μου...Είναι δυνατόν να ανέχεσαι ένα τέτοιο αντιδραστικό καθίκι όπως η κυρία αυτή;Τριανταφύλλου!Το πρωτοπαλίκαρο του Πατάκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος30/11/11 11:25

    Ανώνυμε,απαράδεκτο και ανόητο το σχόλιο σου,επιβεβαιώνεις αυτό που έγραψε η φίλη μας η Βιβή στην αρχή της ανάρτησής της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλοι και φίλες,να κρίνουμε αλλά ας μην βρίζουμε.
    Οι πολιτικές απόψεις κάποιου δεν τον κάνουν περισσότερο ή λιγότερο καλό ή κακό συγγραφέα,
    μουσικό,ηθοποιό κτλ..Υπάρχουν φορές που εισπράττεις μέσα από το έργο κάποιου δημιουργού άρνηση και ανοησία αλλά αυτό ΔΕΝ συμβαίνει στην Τριανταφύλλου,μην την αδικείτε.Σε όλη την πορεία της αν μη τι άλλο είναι αυθεντική,
    ειλικρινής,ευφυής.Αν δεν την αντέχεις πολιτικά μην την διαβάσεις, παρόλο που αυτό είναι χαζό, αλλά δεν βρίσκω σωστό και να την βρίζεις,
    διαφωνώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος23/12/11 14:45

    Το διάβασα με μανία,να το τελειώσω.Λέει πολλά
    τα οποία δέχομαι ως αλήθειες,μα αυτές αφορούν σε μια ατομική περίπτωση,δεν είναι ο κανόνας και το ότι την εμφανίζει ως κανόνα με βρίσκει αντίθετοΒεβαίως από άποψη δομής πρόκειται για ένα ενδιαφέρον βιβλίο,ένα ακόμα της κυρίας Τριανταφύλλου,ταλαντούχας και ξεχωριστής,
    δεν διαφωνώ σ΄αυτό.
    Οι γονείς μου ήταν δάσκαλοι,αριστεροί κι οι δύο.
    Ο πατέρας μου έφαγε τις εξορίες και τα ξερονήσια με το κουτάλι.Παντρεύτηκε μεγάλος ,εμείς στην μεταπολίτευση ήμασταν μαθητές ακόμα και ήμασταν "στιγματισμένοι".
    Φακελωμένοιέφηβοι,το διανοείστε;Oι λυκειάρχες μας θεωρούσαν πρωτεργάτες σε ο,τιδήποτε!Υστερικό κυνηγητό συνεχιζόταν πάνω μας σε κάθε επίπεδο.Όταν κάπως ησυχάσαμε από αυτά,δεκαετία του ΄80,φοιτητές πια,πολιτικοποιημένοι κι οι ίδιοι και ενεργοί στις διεκδικήσεις για ένα καλύτερο αύριο,όχι στο κκε αν αυτό σαςπαρηγορεί,
    στο σπίτι μας βγήκαν άλλα βάσανα:εκείνος που έπινε ήδη χωρίς μέτρο,μάλωνε με την μάνα μας συνέχεια και για τα πάντα και σήκωνε χέρι.
    Έβριζε και περιφρονούσε τους πάντες,γείτονες,
    γνωστούς,γονείς μαθητών αλλά και συναδέλφους που τολμούσαν να του πούν μια κουβέντα.Βγήκε κακήν κακώς στην σύνταξη.
    Γιατί πήρε τέτοια στροφή;Αυτά που είχε περάσει ήρθαν στην επιφάνεια και τον άλλαξαν τόσο ή ήταν παλιοχαρακτήρας από γεννησιμιού του,ή μήπως έβγαζε μια κακώς εννοούμενη επιθετικότητα επειδή ήταν ένας απ΄όσους δεν μπόρεσαν να χωνέψουν την ήττα στην οποία τους υποχρέωσε το κολοκόμμα τους;
    Δεν μπορούσε άραγε απο τα βασανιστήρια και την κακοπέραση που είχε υποστεί και όμως δεν έβλεπε να έχουν αλλάξει και πολύ τα πράγματα να τα βρει,με κανέναν,με τον εαυτό του,με την οικογένειά του;Αυτός μόνο στράβωσε έτσι,οι άλλοι,οι πολλοί προσαρμόστηκαν;
    Βέβαια εκείνος δεν ήταν αριστερός του γλυκού νερού.Μα και τι θα πει πάλι αυτό,δικαιολογεί
    τα ηλίθια χαστούκια που έφαγαν τα παιδιά και οι μαθητές του;Όχι,ούτε όμως θεώρησα πως μας έφταιξε η πολιτική του στράτευση,ούτε τον μισώ κι ας μην έχω να θυμάμαι πολλά του καλού κόσμου ευχάριστα.Έχω καταλάβει,κυρίως έχω συγχωρήσει.
    Γιατί ξέρω από πρώτο χέρι πως είναι να σου χτυπάνε την πόρτα οι μπάτσοι όχι γιατί ως άλλο αμερικανάκι έκλεψες ένα αυτοκίνητο αλλά γιατί στο σχολείο σου την 17/11/1975 έκανες αποχή για να τιμήσεις το Πολυτεχνείο....
    Μάνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος3/12/13 23:28

      Της απαντάς της ηλίθιας της πουλημένης όπως της αξίζει."Γιατί ξέρω από πρώτο χέρι πως είναι να σου χτυπάνε την πόρτα οι μπάτσοι όχι γιατί ως άλλο αμερικανάκι έκλεψες ένα αυτοκίνητο αλλά γιατί στο σχολείο σου την 17/11/1975 έκανες αποχή για να τιμήσεις το Πολυτεχνείο...."
      Την ηλίθια, πιο ηλίθια κι από την δεξιά τσουλα που βγάζει τα βυζιά της περίπατο

      Διαγραφή
    2. Απαράδεκτος-η,γεμάτος-η μίσος,ίδιος-α με αυτούς που κατηγορείτε...Έτσι δεν καταφέρνετε τ ί π ο τ α.
      Ή μάλλον το εντελώς αντίθετο,καταφέρνετε να χαλάσετε κάθε σοβαρό επιχείρημα και για τα δυο θέματα που βάζετε.
      Τι να πω...Είμαι συνειδητά η πρώτη "λαϊκίστρια",αν το θέλετε να το θέσω έτσι, αλλά αυτό δεν είναι λαϊκισμός,είναι χαζό μίσος...

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος5/1/12 14:32

    Καλησπέρα. Διάβασα πρόσφατα το βιβλίο και για μια ακόμα φορά εντυπωσιάστηκα με την αυθεντικότητα και την ειλικρίνεια στην αφήγηση, όπως και με την καθαρότητα στο συλλογισμό της κας Τριανταφύλλου.
    Μια σκέψη: Παρακαλώ, διαβάστε το βιβλίο με προσοχή. Η κα Τριανταφύλλου δεν κατακρημνίζει, σε καμία περίπτωση, συνολικά την ελληνική αριστερά. Την αποδομεί σε όλες τις πιθανές συμπεριφορές και σκέψεις που την συναποτελούν και επιλέγει να στηλιτεύσει κάποιες από αυτές, όπως π.χ. την οπισθοδρομικότητα που διακρίνει το κίνημα ή την έλλειψη ανοχής προς το καινούριο και το διαφορετικό.
    Επίσης, έχει κάνει εξαιρετική δουλειά με τα σημεία στίξης: Είναι σχεδόν σαν μια άλλη γλώσσα μέσα στο βιβλίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς.Μόνο που αυτό η αριστερά δεν επιθυμεί να το καταλάβει επειδή την ξεπερνά.
      Μίλησε κανείς για παλαιοκομματισμό;

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος14/1/12 11:04

    Καλημέρα.Δηλώνω φανατικός της Τριανταφύλλου.Θετικό στοιχείο εκτός των άλλων είναι το ότι ο κεντρικός χαρακτήρας,η Ανατολή, στο συγκεκριμένο μυθιστόρημα είναι μεν γένους θηλυκού αλλά όλο το βιβλίο δεν κρίνεται από αυτό.Η Τριανταφύλλου διαθέτει γραφή που μιλά σε άντρες και γυναίκες,που αγγίζει ανθρώπους,η γραφή της και τα θέματά της μας αφορούν άμεσα και έμμεσα όλους ως κοινωνία.Ευχαριστώ.Φώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος22/1/12 00:46

    Γειά σας! Το μυθιστόρημα με καθήλωσε! θεωρώ ότι μπορεί να διαβαστεί σε πολλά επίπεδα με διαφορετικούς τρόπους. Ανυπομονώ για τις εντυπώσεις μιας δεύτερης ανάγνωσης. Σε πρώτη ανάγνωση όμως ανατρίχιασα από τη μαεστρία στη γραφή που, πέρα από την πλοκή, τους χαρακτήρες και τα πολιτικά σχόλια καταφέρνει να υπονοεί ότι " κάτι κρύβεται από πίσω". Το βιβλίο έχει βάθος αλλά υπονοεί ένα ακόμη μεγαλύτερο.
    Προσωπικά,το θεωρώ έναν ύμνο (αλλά και τραγικό μοιρολόι ταυτόχρονα) στην αυθεντικότητα, η οποία αδυνατεί να επιβιώσει κάτω από τις ταμπέλες (κομματικές, στερεοτύπων , επαγγελματικές, προσωπικών σχέσεων).
    Είναι εκπληκτικό το γεγονός πως όσα σχολιάζονται αρκετά (η αριστερά, τα μαθηματικά, η επιθυμητή συμπεριφορά, ο κοινωνικός ρόλος)είναι αυτά στα οποία -φαινομενικά ακούσια- αντιτίθεται η Ανατολή.Μια ηρωίδα με δυναμισμό που δε θεμελιώνεται σε καμία ταμπέλα (ούτε ελιτίστικη, ούτε λαική, ούτε αριστερή, ούτε συντηρητική) κι όμως : αγαπά την αριστερά με το να μην την αγκαλιάζει θεσμικά, αγαπά τα Μαθηματικά λατρευοντάς τα προσωπικά, χωρίς πτυχία ή καταξιώσεις, αγαπά τις ουσιαστικές σχέσεις έχοντας νιώσει το τίμημα, έχοντας απαρνηθεί ακόμη και την οικογένεια.Διεκδικεί την ελευθερία του να είναι αυτή που είναι.
    Για μένα , το βιβλίο είναι μια φωνούλα για την ουσιαστική αριστερά (που ενσωματώνει την κριτική της), την ουσιαστική γνώση (που δεν κατοχυρώνεται με πτυχία), την ουσιαστική ελευθερία (που ίσως φαντάζει πρόστυχη και τραβηγμένη ανάλογα την εποχή).Το γράφει άλλωστε και στον επίλογο: " Αυτή είναι μια ερωτική ιστορία" , αφήνεται να υπονοηθεί το είδος της ερωτικής σχέσης. Ένας έρωτας για καθετί που μας καθορίζει βαθιά ( για την οικογένειά της ήταν ο καθωσπρεπισμός και η ταμπέλα, για τον Παύλο η καταξίωση, για τον Μιχάλη η σαφώς οριοθετημένη-κομματοποιημένη ιδεολογία, για την Ανατολή...η γεωμετρία, που με τρόπο αριστουργηματικό συγκρούεται με τα παραπάνω).
    Γενικά, θεωρώ το ζήτημα της αριστεράς ως επίπλαστα και σκόπιμα "κυρίαρχο" λεκτικά, έτσι ώστε να υποβαθμιστεί εντέλει από την πολυπλοκότητα της ηρωίδας.
    Ευχαριστώ. Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος23/1/12 16:32

    Δεν ήμουν σίγουρος για το τι είδους συγγραφέα την θεωρούσα.Τώρα θα χρησιμοποιήσω την λέξη:μεγάλη.Αν ξεπεράσουμε τις αριστερολάγνες ,από σένα από κάποια ανάρτηση σου την κλέβω την φράση,βλακείες μας θα το καταλάβουμε όλοι.Εγώ πάντως έχω συγκινηθεί και εντυπωσιαστεί και είναι το καλύτερό της βιβλίο.Γιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος23/1/12 16:37

    Στο οποίο βιβλίο η συγγραφέας βάζει και τα της γυναικείας χειραφέτησης ξανά στο τραπέζι από μια απολύτως και μόνον ανθρώπινη οπτική.Η Ανατολή είναι μια διαχρονική ανθρώπινη φιγούρα,είναι πάνω από όλα άνθρωπος.Σκεφτείτε το έτσι και θα κατανοήσετε πόσο εξαιρετικό βιβλίο έγραψε.Το καλύτερό της.Νόρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος23/1/12 16:42

    Εμένα μου φάνηκε πως έκανε απλώς την καλύτερή της trollιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ε,εεεεε!Τι είναι αυτά;Πάντως οι λέξεις troll, τρολλιά και τα σχετικά μου αρέσουν,θα τις χρησιμοποιήσω.Η Ιωάννα Μπουζαροπούλου έχει σε τίτλο παιδικού της βιβλίου την λέξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημήτρης Αθανασάς14/11/12 20:11

      Μπουραζοπούλου, εννοείς.

      Διαγραφή
  12. Αντρέας31/1/12 17:54

    Κι εγώ θεωρώ τη Σώτη μοναδική συγγραφέα με πολύ καλο λόγο και μεγάλη ικανότητα στη μυθοπλασία. Παρόλα αυτά το συγκεκριμένο μυθιστόρημα δε μου φάνηκε ότι είναι από τα καλύτερα της. Πιστεύω πως η αγάπη της κοπέλας για τη γεωμετρία δεν ήταν τόσο πειστική, ότι οι χαρακτήρες δεν είπαν κάτι καινούργιο και ότι αρκετές λεπτομέρειες δε βοήθησαν στο μυθιστόρημα. Σίγουρα, είναι ένα βιβλίο που διαβάζεται πολύ ευχάριστα αλλά περίμενα περισσότερα. Το "Εργοστάσιο των μολυβιών" πισυεύω πως εξακολουθεί να είναι το καλύτερο της και πολύ πιο σημαντικό από το τελευταίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το αγαπημένο σου "πιο σκανταλιάρικο παιδί", χτες έκανε πανηγυρική επανεμφάνιση στην δημόσια τηλεόραση,στα πλαίσια της γενικής επιστράτευσης των πάσης φύσεως αντιδραστικών διανοούμενων που όλα αυτά τα πέτρινα χρόνια στηρίζουν το σάπιο πολιτικό σύστημα.Μιλούσε με το χορτάτο στομάχι της και την γεμάτη τσέπη της κι όχι με το μυαλό που κι εγώ κάποτε πίστεψα ότι διαθέτει.Σίγουρα δεν μιλούσε ούτε με την ψυχή της.Την έχει παραδώσει αντί ταυτότητας στην τράπεζα που της βάζουν τον μισθό της..Άθλια πλέον.Φτηνή. Τολμούσε και μιλούσε περί …αισθητικής και έκρινε όσα, δήλωνε με το όλο ύφος της, ότι εκείνη δεν την αφορούν. Λυπάμαι για την κατάντια της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ομολογώ ότι εκτός λογοτεχνίας δυσκολεύομαι να την υπερασπιστώ.

      Διαγραφή
  14. Ανώνυμος30/5/12 14:28

    Θλιβερό και το βιβλίο της και η ίδια.Το διάβασα πριν δύο μήνες.Ούτε τότε μου άρεσε,καθαρά σαν ένα μυθιστόρημα οποιουδήποτε και τίποτα περισσότερο, αλλά τώρα,χτες δηλαδή που την είδα, κατάλαβα πόσο φρικαρισμένη είναι από την προσωπική της περίπτωση και λέει, τραγικά ανώριμη ούσα στα εξήντα της, δημοσίως αυτά που λέει, με τον αισχρό τρόπο που τα λέει.Τι να πω παραπάνω,αφού αυτοί καταδέχονται να ξεφτιλίζονται, εμένα μου περισσεύει.Βιβλίο της πάντως δεν ξαναγοράζω.Κι ο Τατσόπουλος δηλαδή δεν τρώγεται αλλά αυτός έχει μια δικαιολογία,κομματίστηκε.Νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ότι είναι δύσκολο να κρίνουμε το περιεχόμενο ενός βιβλίου και όχι σε προσωπικό επίπεδο τον δημιουργό του,το ξέρω πολύ καλά.
      Π ρ έ π ε ι όμως αυτή την στιγμή να το κάνουμε και επιμένω σε κάτι που η ίδια πρώτη και καλύτερη δυσκολεύομαι τόσο πολύ πια να εφαρμόζω.
      Η εμφάνισή της χτες με προβλημάτισε περισσότερο απ΄όσο φαντάζεσαι αλλά για την ποιότητα του συγγραφικού έργου της δεν έχεις,νομίζω,δίκιο.

      Διαγραφή
  15. Ανώνυμος30/5/12 15:53

    Τα ρούχα,τα στολίδια και τα λοιπά των τριών μεσόκοπων κυριών της εν λόγω εκπομπής,θα μπορούσαν να ταΐσουν πολλά πεινασμένα στόματα. Αλλά αυτό είναι λαϊκισμός και δεν κάνει να το λέμε.Εμείς, τα βιβλία και ο μικρόκοσμός μας να είναι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεσόκοπη ο ένας,εξηντάρα ο άλλος,πού τα είδατε αυτά και τι μας νοιάζει η...ηλικία της!
      Αν δεν έχετε σοβαρά επιχειρήματα ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ μην με τσιτώνετε περισσότερο!

      Διαγραφή
  16. Ανώνυμος30/5/12 16:04

    Την είχα συναντήσει πριν χρόνια,πριν αρχίσει όλη αυτή η ιστορία με τα Εξάρχεια και την αριστερά και τα ρέστα.Σε κάτι παρουσιάσεις βιβλίων της.Τρελάρα ήταν,ούτε αριστερή ούτε δεξιά,τρελάρα και αυτό τότε την έκανε κάπως ενδιαφέρουσα,τώρα έχει αποβεί σε βάρος της.
    Ε,και τι έγινε,ποιός χέστηκε τι λέει η Τριανατφύλλου!
    Τι περιμένετε ρε παιδιά από τους συγγραφείς;
    Τα ίδια σκατά με την υπόλοιπη κοινωνία είναι, στο κάτω κάτω με ποιόν έχουμε να κάνουμε,δεν μιλάμε και για τον Καραγάτση,έλεος.Ποιος θα ασχολείται σε 50 χρόνια με την Τριανταφύλλου και τον Τατσόπουλο,σιγά τους... Τολστόιδες!
    Ελ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι ευγενική η διατύπωσή σου και με στεναχωρεί η νέα συζήτηση περί Τριανταφύλλου που πυροδοτήθηκε από την πρόσφατη τηλεοπτική της εμφάνιση.Δεν την θέλω εδώ.
      Εμμένω στην άποψη ότι είναι καλύτερο, ασφαλέστερο, δικαιότερο να κρίνουμε από το έργο του τον κάθε συγγραφέα.
      Το ίδιο το περιεχόμενο της διατύπωσής σου όμως έχει μια δόση πικρής αλήθειας και δεν μπορώ να αποκρούσω με καλά και σοβαρά τεκμηριωμένα επιχειρήματα την άποψη ότι οι πολιτικοί,οι καλλιτέχνες,οι επώνυμοι ας τους πω έτσι,αυτοί που τέλος πάντων έχουν τον α ή β λόγο στην διαμόρφωση του πολιτισμού αυτής της χώρας δεν είναι παρά αυτοί που μας αξίζουν.
      Τι να πω παραπάνω...

      Διαγραφή
    2. Με το δεν την θέλω εδώ εννοώ την ένταση και την πιθανή αγένεια.

      Διαγραφή
  17. Ανώνυμος31/5/12 13:51

    Σιγά το συγγραφικό μέγεθος ρε παιδιά.Η Τριανταφύλλου δεν είναι κι ο Σαραμάγκου στο κάτω κάτω!Έχω διαβάσει δυο βιβλία της σε συνθήκες παραλίας,για να περάσει η ώρα,επειδή δεν είμαι αναγνώστρια της άλλης φάσης,Μαντά,Διβάνη και λοιπές.Ούτε που θυμάμαι τι έλεγε.Μεγάλη αξία,μεγαλύτερη από την αληθινή τους έχουμε δώσει.Τι ασχολείσθε.
    Λίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος31/5/12 14:40

    Μια συμμετοχή στα κοινά, των συγγραφέων μιας χώρας εννοώ, θα μπορούσε να αλλάξει πράγματα αλλά σε άλλες εποχές.
    Σήμερα η συντριπτική τους πλειοψηφία δεν υπηρετεί με ανιδιοτέλεια και ρομαντική διάθεση την λογοτεχνία,κάνουν κι αυτοί ένα επάγγελμα και τίποτα περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος31/5/12 18:35

    Βιβή,μου επιτρέπεις να τολμήσω να σου πω κάτι;
    Σε μια δεύτερη ανάγνωση της ανάρτησής σου συνειδητοποίησα ότι ούτε εσένα κατά βάθος σου άρεσε το βιβλίο της.Μόνο ένας πολύ επιπόλαιος αναγνώστης δεν αντιλαμβάνεται τι έγραψες.Κι ενώ συνήθως δεν τα μασάς,εδώ δεν τα είπες πολύ καθαρά,ούτε η Πυθία να ήσουν.Εμένα πάντως δεν με ενοχλεί που η Τριανταφύλλου είναι δεξιά. Δεξιότατοι είναι και οι συγγραφείς Σωτήρης Δημητρίου και Τάκης Θεοδωρόπουλος.Απίστευτα δεξιοί,στρατευμένοι.
    Τα άρθρα του Θεοδωρόπουλου στα Νέα είναι το ένα πιο "μαύρο" από το άλλο,αλλά ως συγγραφείς εκείνοι είναι ταλαντούχοι, ενδιαφέροντες,σχεδόν σημαντικοί.
    Η Τριανταφύλλου η καημένη όμως είναι ασήμαντη ως συγγραφέας κι αυτό είναι το ενοχλητικό,όχι η πολιτική της τοποθέτηση και τα επικοινωνιακά της καμώματα με τα οποία υποστηρίζει τις πωλήσεις των βιβλίων της.

    Με εκτίμηση και την ελπίδα ότι δεν με παρεξήγησες.Φώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κωνσταντίνα11/9/12 16:33

    Από τις μεγαλύτερες αηδίες που έχω διαβάσει ποτέ.Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το έγραψε το ίδιο άτομο που έχει γράψει Άλμπατρος , Εργοστάσιο μολυβιών,Συγχώρεση και λοιπά μυθιστορήματα κλάσης.Η απογοήτευσή μου δεν περιγράφεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πέτρος11/9/12 16:39

    Παρά τις υφολογικές σας διαφορές αρκετοί μπλόγκερς που σας παρακολουθώ και συχνά σας εμπιστεύομαι γράψατε πολύ καλά λόγια για το βιβλίο.
    Αυτό δείχνει κάτι.Για να είμαι ειλικρινής δεν διέκρινα τις αρετές που του αποδίδετε,εγώ το βρήκα μέτριο,όχι κακό αλλά μέτριο.
    Αν το είχε γράψει άλλος αμφιβάλω ότι θα του χαριζόσασταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΓΙΑΝΝΗΣ11/9/12 17:08

    Πολύ ξεχωριστό μυθιστόρημα,βιογραφικό σε μεγάλο βαθμό από ότι γνωρίζω.Μόνο γι αυτό της αξίζει έπαινος.Πέρα από το πόσο καλά έχει γράψει και πάλι.Τι ανάγκη είχε στο κάτω κάτω να βγάλει τα εσώψυχά της στη φόρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Γιάννης Παν.11/9/12 17:19

    Απελπιστικά βαρετό,μελό σαν ευπώλητο για αριστερούς,ανούσιο και σαφώς το χειρότερό της. Πιστεύω θα κάνω καιρό να ξαναδιαβάσω κάτι δικό της.Οπουδήποτε βλέπω ότι έχει γράψει θα την αποφεύγω όπως ο διάβολος το λιβάνι.Ώσπου να συνέλθει.Κρίμα ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. β-αγγ11/9/12 19:11

    Μπλιαχ,από τα χειρότερά της όντως.Η μανία της με την αριστερά κατάντησε τροχοπέδη για την πένα της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος12/9/12 13:59

    Ε,ΌΧΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΆ!ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ.ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΟΛΙΤΚΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΥΩ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Είσαστε προκατειλημένοι.Δεν μπορείτε να ξεχωρίσετε τη γραφή από το πρόσωπο.Φοβερό λάθος.Έγραψε ένα ακόμα καταπληκτικό βιβλίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Στέφαν14/11/12 20:40

    Ειλικρινές και αυτοκριτικό,έξοχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Νίκος Γιαννίδης15/10/13 18:58

    Αυτό το αφρίζον φασιστάκι χτες στον Πρετεντέρη μόνο σκανταλιάρικο παιδί δεν το λες.Αν κάποιος είναι για φτύσιμο δεν είναι οι χάρτινοι ήρωές της αλλά η ίδια,μεγάλη Κατίνα η μαντάμ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος8/5/17 21:24

    Τι γνώμη έχεις για την επικείμενη δίκη της Σώτης Τριανταφύλλου για υποκίνηση ισλαμοφοβικής βίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι γνώμη να έχω καλέ μου άνθρωπε για το αυτονόητο;Ότι είναι απαράδεκτο;Άντε να στο πω.Και τι έγινε;Θα αλλάξει κάτι;

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου