Το Βιβλίο στην Εποχή της Κρίσης


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ




Κυρίες και κύριοι εκδότες,

            ζητούμενο, τόσο για σας όσο και για μας τους βιβλιόφιλους ιστολόγους, είναι να αυξηθεί η αναγνωσιμότητα σε μια Ελλάδα, που διαβάζει όλο και λιγότερο.

Βασικό πρόβλημα τα τελευταία χρόνια είναι η κρίση. Μια κρίση οξύτατη και πολυεπίπεδη. Έχει εισβάλει στις επιχειρήσεις σας, αλλά διαστρωματωμένα αποτυπώνεται πλέον και στο μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας και επηρεάζει, αντιστοίχως αναλογικά και πάντως δραματικά, τη ζωή όλων μας. Όταν η ανεργία και η κάθετη πτώση του εισοδήματος έχουν εκτοξευθεί στους πιο υψηλούς δείκτες των τελευταίων δεκαετιών, η βασική βεβαίως προτεραιότητα δεν μπορεί παρά να είναι η υπεράσπιση της Αξιοπρέπειας στην καθημερινή διαβίωση με όλα όσα πρέπει αυτή να περιλαμβάνει σε συνθήκες Δημοκρατίας: Υγεία, Στέγη, Τροφή, Εκπαίδευση, Ελευθερία.

Για τους βιβλιόφιλους αυτής της χώρας, που στην πλειονότητά τους δεν είναι ένα προνομιούχο κομμάτι, που ζει εκτός κοινής οικονομικής πραγματικότητας, το βιβλίο αποτελεί ένα πολύ σημαντικό αγαθό ενταγμένο στα παραπάνω, το οποίο δεν μπορεί και δεν πρέπει να μπει στην λίστα εκείνων, που θα μειωθούν ή θα κοπούν εντελώς, επειδή η ακρίβεια το καθιστά συχνά απλησίαστο.

Αν με τις προσφορές, τα παζάρια, την στροφή στους παλιούς τίτλους και την επιστροφή στις βιβλιοθήκες διαφαίνεται μια καλή λύση, τι θα γίνει με τους καινούργιους τίτλους;

Θα αφορούν σε όλο και πιο λίγους; Και αν παγιωθεί αυτό ως αναγκαστική συνθήκη στην κρίση, θα πάμε από την εκδοτική πλημμυρίδα σε μιαν εκδοτική άμπωτη, της οποίας τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά θα περιγράφονται με την φράση εκδίδουμε ό,τι μπορεί να αποσβέσει;

 

          Είχαν ακουστεί και παλιότερα αντιρρήσεις για την τιμή του βιβλίου, τόσο από αναγνώστες όσο και από τους ειδικούς του χώρου, δημοσιογράφους και κριτικούς. Όταν ένα μέσο βιβλίο στοιχίζει 15-20€, οι περισσότεροι θα προτιμήσουν να παρακολουθήσουν μια ταινία στον κινηματογράφο, που κοστίζει πολύ κάτω από 10€ ή τα ίδια χρήματα να τα αφιερώσουν σε άλλου είδους (ψυχαγωγική) διέξοδο.

Το ίδιο δυστυχώς ισχύει και για το ηλεκτρονικό βιβλίο. Εκεί που θα έπρεπε η τιμή να είναι πολύ χαμηλότερη, δεδομένου ότι τα έξοδα έκδοσης είναι μικρότερα, παρατηρούνται μικρές διαφορές σε σχέση με το έντυπο βιβλίο. Το λογικό θα ήταν ο αναγνώστης, που έχει την ανάλογη συσκευή, να παρακινηθεί να αγοράζει άυλα κείμενα, ενώ αυτός που δεν έχει, να βρει κίνητρο για να ακολουθήσει την εξέλιξη.

 

Πριν φτάσουμε στο θλιβερό και στρεφόμενο στην ουσία κατά του πολιτισμού μας σημείο, να εκμηδενιστεί δηλαδή εντελώς ο αριθμός των αναγνωστών, ας επιχειρήσετε εσείς, οι εκδοτικοί οίκοι, καθώς σ’ εσάς πέφτει πρωτίστως αυτή η υποχρέωση,ένα θαρραλέο βήμα: μείωση της τιμής των καινούργιων τίτλων, ώστε να μην ανακοπεί η δημιουργική έκφραση όλων αυτών, στους οποίους ανάμεσα, πάντοτε, υπάρχουν ταλέντα που δεν πρέπει να χαθούν, επειδή θα έχει προκριθεί λόγω ωμής ανάγκης, το εφήμερο και το ευπώλητο.

 

Το βιβλίο,σήμερα, είναι ακριβό και αποτρέπει την αγορά του.Αυτή είναι η πραγματικότητα,την οποία όμως, εσείς, μπορείτε να αλλάξετε.

 

Ως αναγνώστες, ιστολόγοι και πολίτες, σας ζητάμε την μεγαλύτερη δυνατή μείωση και, αν το πράξετε, πρώτοι εμείς, θα την υποστηρίξουμε.

Αντιλαμβανόμαστε τις ποικίλες δυσκολίες,από τις  υποχρεώσεις σας στους εργαζόμενους, το κόστος χαρτιού, τα βάρη των δικαιωμάτων, των μεταφράσεων και ούτω καθεξής μέσα μάλιστα στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς με τους γλωσσικούς της περιορισμούς και τον ελάχιστο πληθυσμό, όμως και πάλι  το βιβλίο, ακριβώς στην παρούσα κρίση, οφείλουμε να το διαδώσουμε ως αγαθό και όχι ως πολυτέλεια των ολίγων.

Τα ιστολόγιά μας, πάντα φιλόξενα και χωρίς κανενός είδους αντάλλαγμα, λειτουργήσαμε και λειτουργούμε, εκ των πραγμάτων, ως… διαφημιστές βιβλίων! Ειδικά εκείνων που υπερβαίνουν το εφήμερο…

 

Εμείς μπορούμε να συνεχίσουμε υπηρετώντας από κοινού με σας την Λογοτεχνία (και κάθε άλλου είδους λόγο) και συμβάλλοντας στην επιβίωσή της, αν κι εσείς θελήσετε να προχωρήσετε σ’ αυτό, που επιτακτικά πλέον σας ζητάμε: χαμηλές τιμές σε όλα και ειδικότερα στα καινούργια βιβλία, χωρίς αλλαγή στην αισθητική και την ποιότητά τους.

 

Με εκτίμηση


Το Ιστολόγιο του Θαλή
Παραμυθότοπος


Την  εκπομπή του  Librofilo την ακούτε εδώ

ΥΓ.Η επιστολή δημοσιεύεται και στο ιστολόγιο του  Ηλεκτρονικού  Αναγνώστη

 

Σχόλια

  1. Σε σας μπράβο για την πρωτοβουλία.Αλλά μη περιμένετε και πολλά από τους εκδότες.Πάντως μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λοΐζος Πολυδώρου23/2/13 13:22

    Μακάρι να το καταλάβουν αυτό επιτέλους.Έχει ξαναγίνει συζήτηση και υποτίθεται ακολούθησε μια μικρή μείωση.Στο μεταξύ άλλαξε πάλι η κατάσταση και αλλάζει συνεχώς.Συνεπώς η μείωση η οποία έγινε είναι σαν να μην έγινε ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος23/2/13 13:50

    Υπάρχουν πολλές πτυχές στο θέμα ανάγνωση.Δύκολα μπορούμε να ελπίζουμε σε νέους αναγνώστες στο μέλλον.Πλέον δεν τολμάμε να ζητήσουμε από τους μαθητές μας να αγοράσουν βιβλία λογοτεχνίας!Ό,τι υπάρχει στα σχολικά αποσπάσματα για τις ανάγκες του μαθήματος.
    Προσπάθησα πέρσι μαζί με ένα συνάδελφο και μερικά παιδιά της Α΄και της Β΄ λυκείου να δημιουργηθεί στο δικό μας το σχολείο μια χαλαρή λέσχη ανάγνωσης για να γνωρίσουν τους νεότερους Έλληνες συγγραφείς.
    Εκτός των άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίσαμε είχαμε και την απαράδεκτη τιμή των βιβλίων.
    Πώς είπατε;Δανειστική του σχολείου;Του δήμου;Συμπαράσταση από εκδοτικούς οίκους ;Από το τεράστιο βιβλιοπωλείο στη περιοχή που θησαύριζε χρόνια ολόκληρα υπερτιμολογώντας τα πάντα;
    Η κατάσταση είναι απογοητευτική.Σας τιμά η προσπάθεια αν και δεν περιμένω ανταπόκριση.
    Φιλόλογος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιούλη23/2/13 14:48

    Μόνο τα φράγκα κοιτάνε αυτοί ρε παιδιά.Ένα είναι αυτό που πρέπει να κάνουμε.Να μην αγοράζουμε τίποτα καινούργιο,
    ΤΙΠΟΤΑ.Δανειστική ο ένας στον άλλο.Ούτε παζάρια ούτε προσφορές,γιατί δεν κατάλαβα,είναι άμοιρα ευθυνών τα βιβλιοπωλεία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι δυνατόν να συγκριθούν τα μικρά βιβλιοπωλεία,βρε Γιούλη μου,με τα θηρία πχ του κέντρου,ούτε τα σουπερμάρκετ.
      Μη τα τσουβαλιάζεις.Βιβλιοπωλείο είχα. Σε γειτονιά όμως.Με 35% δούλευα τα βιβλία ΜΕΙΟΝ την έκπτωση 10%,που είναι νόμος!Έκανα 15% και παραπάνω στους φίλους και στην λέσχη.Ε,δεν έβγαινα...Άσε,πονεμένη ιστορία.Ακούω ότι το 50% πάει στους βιβλιοπώλες,ποιούς βιβλιοπώλες;Του κέντρου;Ε,ας πεθάνουν όλοι οι υπόλοιποι να ησυχάσουμε.
      Να ξέρετε ένα πάντως,υπάρχουν ΑΚΟΜΑ βιβλιοπώλες που αγαπούν το βιβλίο και δεν το βλέπουν σαν προϊόν.Διαβάζουν οι ίδιοι και προωθούν την ανάγνωση.Τελειωμένοι είναι κι αυτοί με τα μυαλά που κουβαλάμε.

      Διαγραφή
    2. Για να μην αδικώ κανέναν είχα 40% ως ποσοστό από δύο εκδότες, που γενικότερα η συνεργασία μαζί τους ήταν καταπληκτική.
      Οπότε στα βιβλία τους έκανα με τη σειρά μου μεγαλύτερη έκπτωση,καθώς μιλάμε για εκδόσεις με σπουδαίους τίτλους που στην γειτονιά εκ των πραγμάτων δεν έχουν μεγάλο αγοραστικό κοινό κι επειδή η δική μου είναι μια μικρομεσαία γειτονιά και γνωριζόμαστεεύκολα και γινόμαστε φίλοι κτλ,το 10% δεν μου έβγαινε ,το θεωρούσα λίγο σε τέτοιες συνθήκες.
      Γι αυτό λειτουργώντας αντιεμπορικά κατά βάση έκλεισα και (δεν)ησύχασα...

      Διαγραφή
  5. Συμφωνώ με Γιούλη.Θα σκαλίσω τη βιβλιοθήκη μου,θα δανειστώ και θα δανείσω.Αγορές τέλος.Να τελειώσει το δούλεμα.Έχω βαρεθεί να θεωρείται το βιβλίο πολυτέλεια.Δεν είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριούλη άμα σου ξαναδημοσιεύσω ποίημα να με φτύσεις,προδόταρε!Να πας στο βιβλιοπωλειάκι της περιοχής σου και να παραγγείλεις,αν δεν το έχει να σου το φέρει και να ζητήσεις τη μεγαλύτερη δυνατή έκπτωση.

      Διαγραφή
  6. Βιβή πολύ το ευχαριστιέμαι! Φαντάζομαι πόσο εσύ που το ξεκίνησες! Δεν έχω προλάβει να βάλω τη δική μου ανάρτηση, καθώς μόλις μπήκα σπίτι.
    Κάποιος θα ακούσει, δεν μπορεί.
    Περισσότερο αυτοί που ενδιαφέρονται πραγματικά, κυρίως αυτοί που τους νιάζει το διαχρονικό κέρδος και όχι το επίκαιρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Librarian,όλα πήγαν καλά,σ΄ευχαριστώ θερμά για την συμμετοχή σου.
      Ελπίζω κι άλλοι να ανεβάσουν την επιστολή στα ιστολόγιά τους μέσα στο Σαββατοκύριακο και την επόμενη βδομάδα.Εγώ θα την κρατήσω,έχω κάποιο βιβλίο που θα ήθελα ν΄αναρτήσω εντυπώσεις γι αυτό αλλά ας περιμένει.
      Η οργάνωση δεν ήταν κι η καλύτερη και ίσως πολλούς που θα ήθελαν να συνεισφέρουν από την αρχή ενδεχομένως με την γνώμη τους κτλ να τους ξεχάσαμε,δεν έγινε όμως καμιά επιλογή,αυθόρμητο ήταν βασικά όλο αυτό.
      Όταν ανεβάσει την ωραία εκπομπή του ο Librofilo θα ακούσεις πολλά ενδιαφέροντα και από τον καλεσμένο του,έναν πολύ γνωστό εκδότη.
      Μια αρχή έγινε.Θα ήθελα να συνεχίσουμε ακόμα πιο οργανωμένα, επανερχόμενοι στο θέμα.

      Διαγραφή
    2. Όλοι όσοι θα ήθελαν να συνεισφέρουν έχουν άπλετο χώρο στα μπλογκ τους, στα μπλογκ μας, στα email μας να το κάνουν.
      Την εκπομπή περιμένω να την ανεβάσει να την ακούσω.
      Έτοιμη και η δική μου ανάρτηση με τις δικές μου σκέψεις.

      Διαγραφή
  7. Βιβή δεν ξέρω αν τα είδες στο μπλογκ μου αλλά στο αφήνω και εδώ για να το δεις σίγουρα. Είναι μια παλαιότερη ανάρτηση του εκδότης της Ωκεανίδας http://oceanidabooks.wordpress.com/2011/10/10/%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CF%8C%CF%83%CE%BF-%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AC-%CF%84%CE%B1-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1/ που τότε είχε δημιουργήσει πολλή συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ξαναδιάβασα τώρα.Και μαζί διαβάζω και διάφορα κουλά αλλά και σοβαρά σε μπλογκς, στο fcb και τουλάχιστον,σκέφτομαι,ξαναρχίζει μια συζήτηση,πράγμα που δείχνει ότι υπάρχει ζήτημα.

      Διαγραφή
  8. Τι παίζει με το κείμενο,ποιό αρχικό που είχε μπριο και το έχασε;Τι σημασία έχει τώρα αυτό.Εγώ διάβασα την ρητή δήλωση του Καστανιώτη ότι μείωση τιμών δεν πρόκειται να γίνει και να πάτε την επιστολή στον υπουργό!Να πάτε.Κάντε το.Να συνεχίσετε αλλά όχι μόνοι σας 10-12 πόσοι είστε να μπουν και μικρότεροι εκδότες που έχουν φιλότιμο, συγγραφείς, βιβλιοπώλες.Αυτοί δηλαδή δεν έχουν κανένα συμφέρον;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πού είναι η δήλωση του Καστανιώτη; Ας μην κάνει μειώσεις στις τιμές. Αυξήσεις στους εργαζόμενούς του θα κάνει ή μόνο απολύσεις;

      Διαγραφή
    2. Πού την διάβασες αυτή την ρητή δήλωση;Μιλάς για τώρα;Κι όσο για τους συγγραφείς, εγώ σε αυτούς που παρακολουθώ τα ιστολόγιά τους έστειλα την επιστολή,την αρχική,την διορθωμένη,να σου πω δεν θυμάμαι.Ο μεν Γιάννης Μακριδάκης έθιξε το ζήτημα της φορολογίας που θα ταλανίσει και τους συγγραφείς,ο Αλέξης Σταμάτης αρνήθηκε να συμμετέχει στην συγκεκριμένη πρωτοβουλία επειδή έχει δυσαρεστηθεί από ένα μπλόγκερ αλλά είπε ότι θα βάλει το θέμα, θεωρώντας το πολύ σημαντικό, στις 10/4 που θα είναι καλεσμένος μαζί με δυο ακόμα συγγραφείς στο Ευρωκοινοβούλιο-μπες στο μπλογκ του και δες περισσότερα-ο Δημήτρης Μαμαλούκας ζήτησε κάποιες πληροφορίες για το ποιοί ιστολόγοι υπογράφουν την επιστολή,δεν έκανε μετά κάποια άλλη κίνηση ή σχόλιο εκτός κι αν δεν το είδα οπότε να με συγχωρεί και ο Νίκος ο Καρακάσης,
      από άλλο μπλογκ, της αγαπητής Κατερίνας του Διαβάζοντας,μου κάνει την εξής κριτική:Το κείμενο έπρεπε να ήταν καλύτερα "τεχνικά δομημένο" και όχι να στοχεύει στο συναίσθημα του εκδότη αντιμετωπίζοντας τον σαν Ιεραπόστολο.

      Για τους τρείς πρώτους δεν έχω να πω κάτι.Ή μάλλον πρέπει του Μακριδάκη να την αναρτήσω την ολιγόλογη απάντηση,έχει ενδιαφέρον από μιαν άλλη οπτική,θίγει μια παράμετρο που εμείς δεν βάλαμε,τι να πρωτοβάλουμε τελικά.
      Ο δε Καρακάσης,ένας ευγενέστατος άνθρωπος,που είχε έρθει μερικές φορές και στο Degas-είναι στην γειτονιά μου η δουλειά του-απορώ κι εγώ γιατί δεν ανταποκρίθηκε αρνητικά ή θετικά στο μεηλ που του έστειλα-φέρνοντας στο μυαλό μου κάποιες ωραίες συζητήσεις που είχαμε κάνει κι εκτιμώντας τον ως συγγραφέα που είναι και πιστέψτε με,είναι καλός- και να μου πει απ΄ευθείας τα περί κακού μου κειμένου ή αν συμφωνούσε σε κάποια βασικά να φτιάξει ένα καλύτερο. Ο Καρακάσης με στεναχώρησε πραγματικά.

      Τέλος οι βιβλιοπώλες.Ποιοί βιβλιοπώλες;Οι μεγάλοι,οι μεγαλομεγάλοι,οι του κέντρου,οι μικροί,οι συνοικιακοί,οι χαρτοβιβλιοπώλες,οι ποιοί;
      Διότι διαβάζω για το 50% που είναι,λέει, το ποσοστό που παίρνουν-για τις επιβεβλημένες εκπτώσεις 10% της διετίας και λοιπές πέραν αυτής,ούτε κουβέντα-και ξεσκεπάστηκα...ως βιβλιοπώλισσα, έγινα βλέπετε,πάμπλουτη και δεν σας το λέω μη ζηλέψουν οι Ελληνάρες κι ανοίξουν αύριο κι άλλα βιβλιοπωλεία.Το δε μαγαζάκι το έκλεισα για πλάκα,διότι εμένα μου αρέσει τρελά να το παίζω άνεργη με δυο παιδιά,φοιτητές που ψευτοδουλεύουν μαύρα.Τέτοιο ποσοστό που έπαιρνα πώς να μη πλουτίσω,να κάθομαι τώρα,αλίμονο.

      Διαγραφή
  9. Α καλά στο twitter να δεις τι γίνεται. Τρολιά το λένε αυτό που κάναμε. Ότι θέλουμε δωρεάν βιβλία και ούτε που μας νοιάζουν οι μισθοί, οι αμοιβές και τα δικαιώματα.
    Μάλιστα.
    Σε ποιον κόσμο ζούνε ορισμένοι. Δεν ξέρω.
    Ελπίζω πάντως όσοι τα λένε να μη ζητάνε έκπτωση όταν πάνε να αγοράσουν (άμα αγοράζουν δηλαδή) και φαντάζομαι ότι τις προσφορές ούτε που τις ακουμπάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά,μην ανοίξω το ξερό μου.Που ένας εκδότης,
      παλιός,έδινε δωροεπιταγές στους ανθρώπους του για τα δεδουλευμένα τους κι έλεγαν οι έρημοι,τι να κάνω τώρα να δώσω την δωροεπιταγή του σουπερμάρκετ στ΄αγγλικά πχ του παιδιού και να πω του καθηγητή πάρε 250 ευρώ επιταγή για φέτα,κολόχαρτο κι εδώδιμα αποικιακά γιατί δεν με πληρώνουν με ευρώ;

      Διαγραφή
    2. Twitter δεν έχω,ούτε το fcb πολυσυμπαθώ αλλά του Καστανιώτη την είδα τώρα μπαίνοντας στην Κατερίνα:
      Argyris Kastaniotis Εμείς τις τιμές των νέων βιβλίων τις έχουμε μειώσει εδώ και δύο χρόνια σχεδόν. Πιο κάτω απλά δε γίνεται να πάνε, ακόμη και σε χαρτί υγείας να τα τυπώσουμε

      Επίσης:
      Argyris Kastaniotis Οι πιθανότητες για ένα δίκτυο βιβλιοθηκών είναι πολύ μεγαλύτερες από το να πέσουν οι τιμές των βιβλίων το οποίο και είναι φύσει αδύνατο. Γι' αυτό θεωρώ πως έχει περισσότερο νόημα μια επιστολή προς τον αρμόδιο υπουργό παρά προς τους εκδότες. Και μιλάω απολύτως σοβαρά.

      Και:
      Argyris Kastaniotis Οι εκδότες το θέτουν πάντα ως θέμα στο διάλογό τους με την πολιτεία. Μπορείτε να το αναδείξετε ως ζήτημα και οι bloggers με μια ανοικτή επιστολή προς τον κ. Αρβανιτόπουλο.

      Διαγραφή
    3. Να κι ο Σαραντάκος,νομίζω για μας το λέει:
      Nikos Sarantakos Δεν μου φαίνεται ότι έχουν δίκιο, πάντως. Ίσως βάλω μια απάντηση από Δευτερα

      Το κερασάκι στην τούρτα θα είναι αυτό,να μας περιλάβει το μάπετ σόου των σχολιαστών που σουλατσάρουν εκεί, κάτι μπουμπούκιααααα,έχω πικρή πείρα.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος24/2/13 03:28

      Μπα,ο Νικοκύρης είναι πολύ εντάξει.Έχει μερικούς ξινούς σχολιαστές αλλά και πού δεν παρεισφρύουν τέτοιοι.Είναι σοβαρό ιστολόγιο.Το κάθε άρθρο είναι πολύ ψαγμένο.Έπρεπε να είχατε μιλήσει και μαζί του.

      Διαγραφή
    5. Το ιστολόγιό του είναι από τα σταθερά στο μπλογκοδρόμιο δίπλα.Τα θέματά του το ένα καλύτερο από το άλλο.Οι σχολιαστές εκεί όμως έχουν ανεβάσει πολύ τους τόνους.
      Του έστειλα την επιστολή και μια παράκληση να δει το θέμα,ελπίζοντας ότι θα μου απαντούσε,
      θετικά ή αρνητικά.Έφαγα πόρτα.

      Διαγραφή
    6. Έφαγες πόρτα; Δεν είναι αλήθεια αυτό. Μου έγραψες στις 03.40 της 22.2 και σου απάντησα στις 09.15 της 22.2:

      Θα το κοιτάξω, αγαπητή Βιβή, αλλά δεν νομίζω ότι το καινούργιο βιβλίο είναι ακριβό, το πρόβλημα είναι ότι με την υπερπροσφορά πάμφθηνων όχι καινούργιων βιβλίων επέρχεται κορεσμός στο αναγνωστικό κοινό και το καινούργιο βιβλίο δεν βρίσκει αναγνώστες. Αλλά θα σχολιάσω στο ιστολόγιό σου.
      http://sarantakos.wordpress.com/2013/02/21/lexofeedback/#comment-159910

      Μετά όμως σκέφτηκα πως ίσως είναι καλύτερα να μη σχολιάσω απλώς αλλά να γράψω ιδιαίτερο άρθρο. Αλλά δεν είναι σωστό να λες ότι δεν σου απάντησα, δημιουργούνται εντυπώσεις όχι σωστές.

      Διαγραφή
    7. Μα σου ζητώ συγγνώμη αγαπητέ!Ειλικρινά δεν το βλέπω ούτε τώρα...Πού μου απάντησες;Εδώ,στο facebook,πού;
      Ενδιαφέρουσα η άποψή σου.

      Με την ευκαιρία με το "έφαγα πόρτα",που λέμε εμείς οι νεολαίοι,χαχα,έχεις ασχοληθεί;

      Θα επανέλθω,ξαναψάχνω.

      Διαγραφή
    8. Νίκο,στις 22/2 στις 9.22 πήρα το παρακάτω reply
      σου,που το ξαναδιάβασα τροχάδην τώρα,η συνέντευξή σου στη Lifo είναι.
      Δεν το ψάχνω σωστά;Δεν έχω άλλο μνμ από σένα...


      "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία"
      απάντηση-προς:
      "\"Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία\""
      προς:
      lesxianagnosisdegas@gmail.com
      ημερομηνία:
      22 Φεβρουαρίου 2013 - 9:22 π.μ.
      θέμα:
      [Νέο άρθρο] Η συνέντευξη στη Lifo
      εστάλη-από:
      bounces.wp.com
      υπεγράφη-από:
      wordpress.com

      Διαγραφή
    9. Παραθέτω ακριβώς το λινκ της απάντησής μου:
      http://sarantakos.wordpress.com/2013/02/21/lexofeedback/#comment-159910

      Η απάντηση δίνεται στο ιστολόγιο, δεν σου έστειλα κανένα μέιλ.

      Αν δεν μπορείς να κλικάρεις εκεί, είναι στο άρθρο "Αναπληροφόρηση στις Λέξεις που χάνονται", το σχόλιο αριθ. 144. Το δικό σου ήταν το σχόλιο αριθ. 139.

      Και ήταν:
      Θα το κοιτάξω, αγαπητή Βιβή, αλλά δεν νομίζω ότι το καινούργιο βιβλίο είναι ακριβό, το πρόβλημα είναι ότι με την υπερπροσφορά πάμφθηνων όχι καινούργιων βιβλίων επέρχεται κορεσμός στο αναγνωστικό κοινό και το καινούργιο βιβλίο δεν βρίσκει αναγνώστες. Αλλά θα σχολιάσω στο ιστολόγιό σου.

      Διαγραφή
    10. Το βρήκα,έχεις δίκιο.
      Αλλά είχα διαβάσει πολύ επιπόλαια τα σχόλια,
      έχεις και πολλά,δεν παλεύονται...
      Άρα παίρνω πίσω,δημοσίως και με χαρά,τα περί πόρτας(μένει η απορία του πώς βγήκε η φράση,
      έχει να κάνει με τα ξενυχτάδικα όντως;)
      και πάντως η συζήτηση καλά κρατεί κι αυτό δείχνει την αγωνία των βιβλιόφιλων,που ως πολίτες λεηλατούνται οικονομικά και δύσκολα δεν θα κόψουν (και)το καινούργιο βιβλίο.

      Διαγραφή
  10. For the record, αντιγράφω εδώ κάποιες επισημάνσεις σχετικά με το κείμενο που ανάρτησα στο eAnagnostis.gr

    Κάποιες επισημάνσεις
    Το κείμενο αποτελεί πρωτοβουλία των δύο bloggers. Και ως τέτοιο το παραθέτω παραπάνω. Ως μια συμβολή σε μια συζήτηση που συνεχίζεται.

    Το ζήτημα της τιμής των βιβλίων στα ελληνικά σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή είναι βέβαια υπαρκτό. Δεν είναι καθόλου λίγοι οι τίτλοι που κινούνται στα 20 ευρώ, ακόμα και όταν ο συγγραφέας είναι Έλληνας και η έκτασή του έχει επαυξηθεί χάρη στη μεγάλη γραμματοσειρά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το τελευταίο βιβλίο του Μάρκαρη.

    Ναι, το θέμα της τιμής δεν αφορά όλους τους εκδοτικούς οίκους εξίσου. Αλλά αφορά τους περισσότερους και δεν πιστεύω ότι ένα τέτοιο κείμενο θα έπρεπε να μπει σε μια περιπτωσιολογία. Περιγράφει τη γενική εικόνα.

    Ας σημειωθεί επίσης ότι αρκετοί από τους συντελεστές του βιβλίου έχουν υποστεί μειώσεις στις αμοιβές τους: από τους συγγραφείς έως τους μεταφραστές, τους επιμελητές και τους υπάλληλους βιβλιοπωλείων.

    Το κείμενο, και το αίτημα της μείωσης των τιμών, θα έπρεπε βέβαια να απευθύνεται εξίσου σε εκδοτικούς οίκους και βιβλιοπωλεία. Ο εκδότης καθορίζει την τιμή καταλόγου, αλλά το ποσοστό των βιβλιοπωλείων σε αυτήν δεν είναι καθόλου ασήμαντο - σε κάποιες περιπτώσεις ισοδυναμεί με ή ξεπερνά το ποσοστό του εκδοτικού οίκου.

    Και ναι, θα πρέπει να δούμε πέρα από την τελική, λιανική τιμή του βιβλίου πώς ακριβώς μοιράζονται τα έσοδά του.

    Στην Ελλάδα τα βιβλία εκδίδονται για ένα δυνητικό κοινό 11 εκατομμυρίων, από το οποίο ένας μικρός σχετικά αριθμός είναι συστηματικοί αναγνώστες βιβλίων - εξαιρούμαι εδώ την ανάγνωση βιβλίων για επαγγελματικούς σκοπούς ή για τις σπουδές. Δεν πρόκειται για κάποια παγκόσμια ή πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία. Είναι η ίδια εικόνα σε όλον τον ευρωπαϊκό Νότο με το πρόσθετο επιβαρυντικό στοιχείο ότι η ελληνική γλώσσα έχει πολύ λίγους ομιλητές εκτός Ελλάδας.

    Ο πυρήνας του προβλήματος βρίσκεται όμως αλλού. Στην Ελλάδα "διαβάζω ένα βιβλίο" σημαίνει ότι πηγαίνω στο βιβλιοπωλείο και το αγοράζω - και το αγοράζω καινούργιο. Η αγορά μεταχειρισμένων βιβλίων είναι στα όρια της ανυπαρξίας και οι βιβλιοθήκες απίστευτα υποβαθμισμένες και υποχρηματοδοτούμενες. Οι σχολικές βιβλιοθήκες έχουν κλείσει ή κλείνουν.

    Αποτέλεσμα; Και μια κουλτούρα ανάγνωσης δεν ευνοείται και η μόνη επιλογή που έχουμε για να διαβάσουμε είναι να αγοράσουμε.

    eAnagnostis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος24/2/13 04:37

    Θα κάνουμε ανταλλαγές των βιβλίων που ήδη έχουμε με τις παρέες μας,δανειστικές.Επίσης θα βάζουμε από λίγα λεφτά και θα παίρνουμε δυό τρεις μαζί ένα καινούργιο που και που αν είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι αξίζει και θα το κάνουμε γύρα.Δεν θα πατάμε ούτε στα παζάρια ούτε στο ξεστοκάρισμα των μεγάλων.Θα εντοπίζουμε ό,τι φρέσκο και αντιτηλεοπτικό έχει καταφέρει να βγάλει ο πιο απένταρος εκδότης στη πόλη.
    Στην ανάγκη θα φτιάξουμε μόνοι μας εκδοτικούς οίκους.
    Απλά πράγματα.Σαν τον παλιό καλό καιρό που χόχλαζε το καζάνι της ασυμβίβαστης δημιουργίας των αληθινών δημιουργών κι όχι των μπογδάνων.
    Τους ταράξατε τα νερά έστω για λίγο.Μερικοί να ξυπνήσουν και να αντισταθούν στην κηδεμονία τους έχουμε κέρδος.
    Εννοείται ότι μαζί σας δεν θα συνταχθούν ούτε συγγραφείς ούτε λοιποί παρατρεχάμενοι.Άλλοι φοβούνται μη χάσουν την επαιτεία κάποιος να τους εκδόσει τις σαβούρες τους άλλοι έχουν μεθύσει από την επιτυχία και ποιούν αγροτικήν επανάστασιν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσυπογράφω ανώνυμε.Η πιο ειλικρινής πρόταση είναι η δική σου.

      Διαγραφή
  12. Χριστίνα Ελευθερίου24/2/13 05:13

    Σας δίνω συγχαρητήρια με όλη μου την ψυχή.
    Θεώρησα υποχρέωσή μου να υποβάλω και σε σας το σχόλιο που μόλις έκανα στο μπλογκ diavazontas.

    Το κείμενο ήταν εξαιρετικό για το σκοπό που θέλατε και δεν πήγαινε για βαθμό στην έκθεση,ούτε σας υποβλήθηκε διήγημα για κριτική.Πολιτικοποιημένο άτομο είναι η συντάκτρια και χαρά στην υπομονή της που τ΄ακούει κι από πάνω και δεν λέει κιχ.Στο μεγαλύτερο εγχείρημα δώστε μεγαλύτερο χρόνο αν πραγματικά θέλετε να συνεχίσετε.Μην υπολογίζετε τους συγγραφείς επειδή είναι εξαρτώμενοι από τους εκδότες.Ούτε ένας που εκδίδει σε μεγάλο εκδότη δεν θα τολμήσει να κουνηθεί.Μια χαρά τα πήγατε και μόνοι σας και πολύς κόσμος το χάρηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τελικά η κουβέντα ποια είναι; Αν είναι το βιβλίο ακριβό; Άν μπορούν οι εκδότες να μειώσουν την τιμή; Άν έπρεπε να σταλεί η επιστολή στον αρμόδιο υπουργό; Άν μπορούν να ανοίγουν συζητήσεις μέσα από τα ιστολόγια; Η δική μου γνώμη είναι ότι σε αρκετές περιπτώσεις είναι ακριβό, δεν το συγκρίνω με άλλα αγαθά ή "μέσα ψυχαγωγίας" (εκεί, πιστέψτε με, θα βγει πολύ πιο φτηνό), σε αρκετές περιπτώσεις όντως οι εκδότες δεν μπορούν να κάνουν μείωση (εκτιμώ και συνιστώ σχετικά τη χθεσινή, πιστεύω ειλικρινή, συζήτηση στο Amagi Radio με τον εκδότη του Ικαρου, αλλά και παλιότερη συζήτηση στο ιστολόγιο της Ωκεανίδας), και ο χώρος όλων των συντελεστών του βιβλίου έχει προβλήματα, και όλη η κοινωνία έχουμε προβλήματα. Νομίζετε είναι εύκολο να αγοράσει κανείς βιβλίο με 15 ευρώ; Και αν αγοράσει ένα, πόσα άλλα καινούρια θα "τολμήσει" να αγοράσει; Κάπως έτσι τα έγραψα και στο δικό μου ιστολόγιο, με κάποιες μικροαλλαγές στην αρχική επιστολή, αλλά στο πνεύμα, ας πούμε τη γνώμη μας, ας ανοίξουμε το θέμα, ας ακούσουμε και τους άλλους και τέλος πάντων ας ανοίξουμε και το άλλο πιο μεγάλο θέμα, αυτό της χαμηλής αναγνωσιμότητας, αυτό πώς θα το λύσουμε; Όχι οι ιστολόγοι βέβαια. Και ας μη βαράνε όσοι δεν συμφωνούν, ας καταθέσουν κι αυτοί τις γνώμες τους, πολιτισμένα. Και μην ξεχνάμε, υπάρχουν και βιβλιοθήκες, επιμένω, και όχι κόντρα στα εκδοτικά και στα βιβλιοπωλεία. Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα.
      Νομίζω, Κατερίνα,πως είναι όλα αυτά,που λες παραπάνω κι άλλα πολλά που θα βγαίνουν συνεχώς στην επφάνεια.Γίνεται πάλι μια συζήτηση κι αυτό δείχνει την ανάγκη που την προκαλεί,παρά την αγένεια και το ύφος κάποιων.

      Διαγραφή
  14. Καλημέρα,την εννοώ.
    Δεν απαντάω σε όλα τα σχόλια, αρνητικά ή θετικά,όχι από αδιαφορία αλλά επειδή αυτό είναι πρακτικά αδύνατον.Στο δικό μου ιστολόγιο απαντώ επειδή είμαι η οικοδέσποινα και το θεωρώ λιγάκι ως υποχρέωσή μου.

    Λοιπόν το Plan A παρά τις όποιες τεχνικές της αδυναμίες υλοποιήθηκε. Η συζήτηση (ξαναζεστάθηκε) και οι παρεκκλίσεις της είναι,ακόμα κι αυτές,ενδιαφέρουσες.

    Το ζητούμενο παραμένει.Είναι αυτό το γνωστό Ψωμί-Παιδεία -Ελευθερία.Αυτές οι λεξούλες σε τίτλο βιβλίου ευπώλητου,σε σύνθημα που θρυμματίζεται διαχρονικά στις πλατείες,σε πανουδάκι σε σχολικές αργίες,όσο κι αυτό το επιτρέπουν τα χρυσάβγουλα βεβαίως,αλλά εμάς τι μας νοιάζει,σε φυλλαράκι γαρύφαλου που αφήνεται στο πεζοδρόμιο για να σαρωθεί την επομένη από το σκουπιδιάρικο.

    Να τις επιβάλω ούτε μπορώ, μα ούτε και θ έ λ ω .

    Ένα καταλαβαίνω όμως καλά από πολλά που (δεν)συνβαίνουν γύρω μου κι απ΄αυτή όλη την κινητικότητα των ιστολογίων,
    των κοινωνικών δικτύων κτλ που πρόκυψε από την επιστολή μας,καλή,κακή,κουτσή, ωραία,δεν με νοιάζει,ότι η αναζήτηση ατομικίστικων-δεν λέω ατομικών που είναι άλλο πράγμα -"λύσεων", είναι αυτή την στιγμή και πάλι η κυρίαρχη επιλογή των Ελλήνων όλων των τάξεων και των παρατάξεων!

    Επιβεβλημένη,κι αυτή,ως διέξοδος, από τα πάνω.Χτισμένη ως νοοτροπία λαού αλλά και την ίδια στιγμή προσφερόμενη σαν σάκος του μποξ για τους υποτίθεται ευαίσθητους, που δεν την έχουν!
    Έλα όμως που 50+ χρόνια παίρνει σάρκα κι οστά σε κατακερματισμένες παραλίες και σε καμένα δάση,τι καλύτερη απόδειξη ότι έχει διαπεράσει τα πάντα...

    Τώρα προβάλλεται από τα μμε με την μορφή προτεινόμενης ατομικίστικης διεξόδου.Δεν εστιάζει ο πολίτης πουθενά αλλού,απογοητεύεται από όλους-αφού του το λένε έτσι θα είναι,όλοι ίδιοι είναι βρε παιδί μου-σιωπά λοιπόν,
    μαζεύεται απέναντι στην εξουσία,ξεσκίζει βέβαια αυτούς δίπλα του που τους έχει του χεριού του,τους στολίζει ως ανόητους και ματαιόδοξους και κοιτάζει αυτός τη δουλίτσα του και σκύβει το κεφάλι παντοιοτρόπως:αυτός θα κοιτάξει την πάρτη του,δεν θέλει μπλεξίματα,είναι νοικοκύρης και πια στην εποχή μας,ένας μορφωμένος νοικοκύρης.

    Θα παίρνει πατατούλες που θα του μοιράζουν,αυτός μόνος,θα ψηφίζει σταθερά όποιον του βρίσκει μια δουλία-δεν είναι ορθογραφικό λάθος-αυτός,μόνος,θα κόβει απ΄αλλού να πάρει τα φάρμακά του,αυτός μόνος, τα βιβλία του,αυτός,μόνος, αυτός, μόνος,αυτός,μόνος...

    Το Plan b αναζητείται ακόμα κι όποιος αντέχει να μην κοιτάει την πάρτη του,καλώς να ορίσει στην αναζήτηση.
    Κι ας το κάνει για ...πάρτη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλησπέρα. Επειδή ο καθένας διαμόρφωσε την επιστολή σύμφωνα με την δική του ξεχωριστή οπτική, νομίζω πως καλό θα ήταν να ΜΗΝ μπουν οι συμμετέχοντες κάτω από κάθε επιστολή-ανάρτηση.

    π.χ. κι εγώ δημοσίευσα την επιστολή έχοντας κάνει κάποιες αλλαγές, ώστε να ανταποκρίνεται στην οπτική μου, και δεν με αντιπροσωπεύουν 100% όλες οι "εκδοχές" της επιστολής, χωρίς όμως να αλλοιώνω το πνεύμα της όλης κίνησης (για παράδειγμα η σύγκριση βιβλίου-κινηματογράφου δε με βρίσκει καθόλου σύμφωνο, κ.α.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι ο "Ηλεκτρονικός Αναγνώστης" δε συνυπογράφει την επιστολή.

    Τη δημοσίευσα, παραθέτοντάς την ακριβώς, γιατί ο διάλογος πάνω στο θέμα που θίγει είναι χρήσιμος και αναγκαίος. Και στη συνέχεια κατέγραψα τις αρκετές, δικές μου επισημάνσεις.

    eAnagnostis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σύμφωνοι και σ΄ευχαριστούμε πάρα πολύ αγαπητέ Μιχάλη.

      Διαγραφή
  17. Θαλή μου,αυτό βγήκετώρα ανάγλυφο από πολύ κόσμο ως ανάγκη του να ξέρει ποιοί συμμετείχαν στην ιδέα,όχι απαραιτήτως στην σύνταξη της επιστολής.Κακώς κολλάτε τόσο πολύ σ΄αυτήν,έτσι λέω.
    Είναι ιδιαίτερα πολυφωνική και πιάνει τον τρόπο σκέψης πολλών.Προσεχτικά και διαθέτοντας αρκετό από τον χρόνο μου -που θα προτιμούσα να τον διέθετα στην ανάγνωση των διηγημάτων του Σλάβομιρ Μρόζεκ,που κάνω τώρα-έφαγα ώρες στο fcb και στα ιστολόγια όλων και όπου με οδηγούσαν αυτά ,
    για να παρακολουθήσω σωστά τον πρώτο αντίκτυπο της πρωτοβουλίας.
    Για καθαρά τυπικούς λόγους λοιπόν κι επειδή δεν κρυβόμαστε από κανέναν,αλίμονο. έβαλα στα πεδία των σχολίων τα ονόματα των μπλόγκερς.Τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο.

    Είχαμε πει να διατηρηθεί μια ελευθερία σε επιμέρους σημεία,
    επειδή ΔΕΝ προλαβαίναμε να συντάξουμε,πιο ομαδικά, μια σύντομη επιστολή, που όμως να έχει κάνει κύκλο ξανά και ξανά σε όλους που εξεδήλωναν διάθεση συμμετοχής,να έχει καλύψει τα πάντα,να είναι απόλυτη έκφραση όλων κι αυτό έγινε έτσι πιο... χύμα από μένα και πιο...σουλουπωτικά από τον Πατριάρχη, με τις καίριες παρατηρήσεις της Καγκουρώ,
    της Librarian και του Librofilo που δεν χρονοτρίβησαν στο να τις διατυπώσουν.
    Επιταχύναμε κυρίως για να συμβαδίσουμε με την εκπομπή του αγαπητού Librofilo ,που ήταν ε ξ α ι ρ ε τ ι κ ή βοήθεια.

    Αν με ρωτήσεις χαίρομαι,από μια πλευρά, με την διάθεση όλων σας να έχετε κάνει εσείς τον κορμό της επιστολής.Δεν έχω κανένα πρόβλημα.Θα υπάρξει συνέχεια και με χαρά σας δίνω την σκυτάλη.
    Όλοι μπορούμε να εκφράσουμε πέντε βασικά πράγματα,δεν διατυπώνουμε προσωπικές ανατρεπτικές κοσμοθεωρίες!

    Τέλος, αν και δεν έγραψα τα περί κινηματογράφου και δεν μπορώ να μπω με σιγουριά 100% στην σκέψη του Πατριάρχη,
    που την συμβολή του την θεωρώ κομβική και τον ευχαριστώ δημόσια που την παρείχε,αφησέ με να δώσω μια διάσταση που δεν φάνηκε να "βλέπουν" πολλοί φίλοι και φίλες.

    Σε κάποια πεδία σχολιασμού στο fcb και σε ιστολόγια το έγραψα.Το επαναλαμβάνω και εδώ, θεωρώντας το ως μια απολύτως ρεαλιστική περιγραφή πραγματικότητας που ισχύει: δίνει κάποιος ακόμα και μεσούσης της κρίσης 10,15,20 για να πάει σινεμά και θέατρο ή στο ρακάδικο και στο ...
    σουβλατζίδικο-να πω κιόλας,καλά κάνει αν αυτό..γουστάρει-δίνει ακόμα για να πιεί έξω τον (νερομπουλέ φρεντο)καφέ του ή να φάει τα(αγνώστου προελεύσεως) χάμπουργκέρ του κι ό,τι άλλη ετοιματζίδικη σαβούρα αντέχει ακόμα η τσέπη και η νοοτροπία του,δίνει για ένα σωρό εφήμερα-ξαναλέω δικαίωμά του- αλλά για το έρημο το βιβλίο, ούτε σαν διέξοδο του στυλ να περάσω καλά,ως ψυχαγωγική με μια έννοια χαρά,δεν διαγράφεται,κανένα,μέλλον!

    Να τα συζητήσουμε όλα,Θαλή,μα όλα,έχει καθένα την σημασία του και την θέση του στον διάλογο.
    Και πάνω απ΄όλα να συνεχίσουμε αυτό που αρχίσαμε και το οποίο,σε βεβαιώνω,αυτή την φορά δεν ήταν απλώς το ξαναζέσταμα της σούπας,πίστεψέ με.

    32 φανατικοί βιβλιόφιλοι,που κινούμαστε στα πλαίσια της Λέσχης Ανάγνωσης του Degas,που αγοράζαμε ως τώρα 3,4 και 5 ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ βιβλία ΤΟΝ ΜΗΝΑ θα τα κόψουμε μαχαίρι,αν δεν πέσουν ΑΛΗΘΙΝΑ οι τιμές των βιβλίων!
    Είμαστε 32 τύποι με κατάφορτες βιβλιοθήκες με θησαυρούς.
    Εσύ τι λες,εμείς θα βρεθούμε χαμένοι,δεν θα πάρει κανείς το κατεπείγον μήνυμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κωνσταντίνος25/2/13 00:05

    Τριγύρισα λίγο στο Degas.Παρουσιάζετε ωραία βιβλία με ξεχωριστό τρόπο.Χάρηκα που σας βρήκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κάποτε η ιδιοκτήτρια του μικρού βιβλιοπωλείου που βρίσκεται στη γειτονιά μου πήγε να με πατήσει με το θηριώδες τζιπ της. Αλλη φορά ξίνισε τόσο τα μούτρα της όταν της ζήτησα απόδειξη που αποφάσισα να μην ξαναπατήσω. Δεν έχω αλλάξει στάση από τότε αλλά πραγματικά λυπάμαι επειδή βλέπω ότι δεν θα αντέξει πολλούς μήνες ακόμα στην αγορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος25/2/13 20:46

      Σιγά μη λυπόμαστε όλα τα δήθεν καημένα μαγαζιά που κλείνουν!Τους εργαζόμενους αν έχει λυπάμαι αλλά κάτι τέτοιες έκαναν εκείνο το γουρούνι τον πρώτο διδάξαντα να λέει ότι τα φάγαμε όλοι μαζί.

      Χρ.

      Διαγραφή
  20. Αγαπητή Τόνια,την εποχή των matrix παχιών αγελάδων κανένας χώρος δεν έμεινε αλώβητος.
    Μικρά υποτίθεται βιβλιοπωλεία –μια κι εδώ μιλάμε γι αυτά-απόκτησαν όχι τζιπάρες αλλά αγόρασαν μαγαζάρες,έχτισαν αυθαιρετάρες σπιτάρες κι εξοχικάρες.
    Υπερτιμολογώντας κυρίως στα ξενόγλωσσα και στα βοηθήματα,έχοντας αγαστή συνεργασία,χαχα, με φροντιστήρια,σχολεία ιδιωτικά και δημόσια,τους δήμους τους κτλ.
    Κατακοπανώντας τα χαρτοσχολικά κάθε Σεπτέμβρη και κλέβοντας τους αλαλάζοντες πελάτες ,που επίσης δεν ήταν καλύτεροι ούτε ποιοτικότεροι,
    ουρές και σπρωξίδια,όσο μάλιστα πιο γκλαμουροσκουπιδέ το εμπόρευμα,τόσο πιο μεγάλο το πλήθος ν΄αδειάζει με περίσσια καταναλωτική λύσσα τις τσέπες του.
    Αποδείξεις;Μα πρώτοι και καλύτεροι μαμαδομπαμπάδες αλλόφρονων κατ΄εικόνα και ομοίωσιν παιδιών-καταναλωτών, δεν ήθελαν για να τους γίνει το υποτιθέμενο σκόντο…

    Δεν ήταν όμως όλοι έτσι.

    Δεν ήμουν ούτε κι εγώ έτσι ,στα 4,5 χρόνια που πάλεψα, πολύ έντιμα,για ένα χώρο διαφορετικό.Αν θες πίστεψέ το.Τους πολέμησα κι αυτούς.Και νικήθηκα.
    Αλλά δεν θα το βάλω κάτω επειδή δεν είναι δυνατόν να επιβιώνουν μόνο τα μεγαλολαμόγια κι οι άθλιες μικρομεσαίες ρέπλικές τους σ΄αυτή τη χώρα!
    Πριν μας πάρουν (και)το νεράκι,λοιπόν ,οι αγγλογάλλοι πορτογάλοι,παπαγάλοι και τότε να δεις τι θα το κάνει το… αναπόδεικτο τζιπ η μανδάμ,ας κάνουμε όσοι δεν είμαστε σαν και δαύτους ΚΑΤΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος25/2/13 20:41

      Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
      αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
      αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
      αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

      Χρ.

      Διαγραφή
  21. Ανώνυμος25/2/13 20:36

    Ήσουν εξαίρεση ρε Βιβίκα κι αυτός ο κολολαός δεν θέλει τις εξαιρέσεις,τον κανόνα ακολουθεί για να βολέψει την παρτάρα του.

    Χρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Κώστας26/2/13 15:52

    ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΥ,ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΔΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΣΕ ΑΦΟΡΑ ΑΛΛΆ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΑΓΝΟ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΟ ΣΧΟΛΙΟ.ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ Η ΧΛΙΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΔΙΕΚΡΙΝΑ ΟΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ INTERNET.ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΔΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ.ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΟΥΤΕ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ,ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΝΕΝΑΣ,ΟΥΤΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ,ΟΥΤΕ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ,ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ.ΕΙΝΑΙ ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ.Η ΔΕΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ.
    ΚΩΣΤΑΣ ΚΥΡΙΑΖΑΚΟΣ


    cronopiusa είπε
    26 Φεβρουαρίου, 2013 στις 13:08
    Καλή σας μέρα

    Έξι ενεχυροδανειστήρια ανθίζουν στη γειτονιά μου, τα δύο βιβλιοπωλεία της Χρυσοστόμου Σμύρνης (του Δήμου Μοσχάτου και της Βιβής) κλείσανε, στη θέση τους ένα μπακάλικο κι ένα καφενείο.
    Όταν δεν έχεις λεφτά για να πάρεις πετρέλαιο αγοράζεις βιβλία; Όταν η κρίση σε ρίχνει στα… μαύρα σκοτάδια αγοράζεις βιβλία;

    Δανείζεσαι.

    Έπεσε στα χέρια μου η φωτιά της Κάθριν Νέβιλ, μετάφραση: Χριστιάνας Σακελλαροπούλου, Α. Α. Λιβάνη, 2008, 567 σελ.(Τιμή € 20,29) κι όταν έφτασα στο στρατηγό Θανάση Βάγιακαι στα παλληκάρια του, σταμάτησα μην πάθω κανένα εγκεφαλικό, ένιωσα όπως όταν διάβαζα Το μαντολίνο της Γκεστάπο -Λουί ντε Μπερνιέρ, μετάφραση: Μαρίας Αγγελίδου, Ψυχογιός, 2001, 614 σελ.(Τιμή € 20,49) , αντί για ξόρκι πήρα το χιλιοδιαβασμένο δον Κιχώτη…

    Ντρέπομαι να σας γράφω τον αγώνα μιας δασκάλας της “παραπαιδείας” που πρέπει να επιβιώσει με λιγότερα από 500 € μέχρι το Μάη, που τελειώνει η σύμβασή μου και που μετά η ένδοξη και αγγελική τρικομματική καταδίκασε στην απόλυτη ένδεια, καταργώντας τον ΟΑΕΔ των εποχικά εργαζόμενων.

    Ντρέπομαι να κλέβω βιβλία, δεν είμαι ο Μπάστιαν Μπάλταζαρ Μπουξ, ζω σε “μια χώρα δίχως όρια χρόνου και χώρου που κινδυνεύει να καταστραφεί” και τα ταξίδια στη Χώρα της Ονειροφαντασίας είναι πιο ακριβά απ’ τα γιατρικά -κάθε μήνα πρέπει να βγουν απ τον προϋπολογισμό μου 65 € για φάρμακα με την παρούσα κατάσταση που η φαρμακοποιός αγοράζει απ τη τσέπη της για να πληρωθεί μετά 5 μήνες με τις αντίστοιχες κρατήσεις.

    Ντρέπομαι να μου τρέχουν τα σάλια στο λεωφορείο όταν διαβάζω τις σκηνές φαγητού στα μυθιστορήματα του Μονταλμπάν και όχι δεν είμαι ο Καρβάλιο, ρίχνω άλλη μια κουβέρτα για να ζεσταθώ κι απολαμβάνω το ζεστό μου Έρωντα ή Δίκταμο με μια γενναία δόση ρακής.

    Έγκλειστη αλλά όχι φυλακισμένη, σ’ αυτή την ιστορία της διεκδίκησης να μειωθεί η τιμή του βιβλίου τάσσομαι υπέρ της μείωσης. Δεν με αφορούν τα πάρε δώσε, κοινώς μικρό ή μεγάλο λαμβάνειν της φάρας των εκδοτών, βιβλιοπωλών, τα κριτήρια επιλογής των βιβλίων που εκδίδουν και των βιβλίων που πουλάνε.

    Αναλώνω τη ζωή μου στα βιβλία, τρόφιμος δανειστικών βιβλιοθηκών, αναπνέω στα βιβλιοπωλεία και στα μέτρα των δυνατοτήτων μου θα συνεχίσω να αγοράζω βιβλία, να διαβάζω να στηρίζω βιβλιοπώλισσες σαν την Βιβή και να ονειρεύομαι εκδότες σαν τον δον Κιχώτη.

    Στο κεφάλαιο ΙΧ του Δεύτερου βιβλίου του δον Κιχώτη γράφει ο Θερβάντες:

    «Μια μέρα που βρισκόμουν στην αγορά του Τολέδο είδα ένα παιδί που πουλούσε μερικά δέματα από χαρτιά και φυλλάδες σ’ ένα μικρέμπορο…»

    και πως ανάμεσα σ’ αυτά τα κουρελόχαρτα βρήκε, γραμμένη στα αραβικά την Ιστορία του δον Κιχώτη από τη Μάντσα γραμμένη από τον άραβα ιστορικό Σεήτ Χαμίτ Μπενεγγελή. Ο Θερβάντες που «διάβαζε μέχρι τα παλιόχαρτα απ’ το δρόμο» τα αγόρασε για ένα γρόσι. προσέλαβε ένα Μαυριτανό

    «και τον παρακάλεσα να μου μεταφράσει εκείνα τα χαρτιά, όλα όσα έγραφαν για τον δον Κιχώτη, στην Ισπανική γλώσσα, δίχως ν αφήσει μήτε να προσθέσει τίποτα, και του έταξα πως θα του δώσω αμέσως την πληρωμή που ήθελε ζητήσει. Έμεινε ευχαριστημένος να του δώσω μισό καντάρι σταφίδα και τέσσερα κιλά σιτάρι, και με βεβαίωσε πως θα έκανε τη μετάφραση καλή και πιστή και πολύ γρήγορα»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τυχαίνει να γνωρίζω την Cronopiusa και τους ωραίους,
    συνεχείς κι ανιδιοτελείς αγώνες της.
    Την ευχαριστώ δημοσίως για όλη την συμπαράσταση κιεπιπλέον γι αυτό το σχόλιο χτες.
    Να χαρείτε όμως,μη λέτε τσιράκια τους δυστυχείς αυτούς ανθρώπους που έχουν σχέσεις οικονομικής εξάρτησης με τον χώρο.Θα θέλατε να είστε στην θέση τους;Εγώ όχι,θα ντρεπόμουν.
    Σωστά όμως μιλάτε για δεξιοποίηση,που προέρχεται από άτομα που αυτοαποκαλούνται αριστεροί(!),προοδευτικοί κτλ μα έχουν γίνει βασιλικότεροι του βασιλέως,υπηρετώντας τα ατομικίστικα μικροσυμφέροντά τους.
    Ο Φόβος βλέπετε.Και η πολύπτυχη εξουσία του πάνω στα ανθρώπινα πλάσματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και μην τσουβαλιάζετε τα πάντα,υπάρχουν εκδότες,
      που είναι σωστοί και συνεπείς.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος28/2/13 16:58

      ναι?πες μερικους

      Διαγραφή
  24. Μάρω Γεράκη26/2/13 21:26

    Διάβασα ένα δυο σχόλια στο βιβλιοκαφέ που σε φωτογραφίζουν αλλά δείχνουν κι άλλα. Τα θεωρώ άθλια.Δεν αξίζει καν να ασχοληθείς.Ένα θα σου πω σαν μεγαλύτερή σου και παλιότερη σε ωραίες ρομαντικές διεκδικήσεις,ότι όποιον ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες.Κι αυτοί οι άνθρωποι είναι μεγάλες κότες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγά μη κλάψω,σιγά μη φοβηθώ κτλ,τους έχω χεσμένους,κρίμα μόνο, που αν είναι αυτός, που υποψιάζομαι, μου ακυρώνει κάθε καλή εντύπωση που είχα.Όποιος έχει κάτι ουσιαστικό να πει, να το κάνει επώνυμα.

      Διαγραφή
  25. Ανώνυμος28/2/13 16:52

    χυδαίο σκεπτικό ότι θα βρουν τρόπο να παιρνουν τα βιβλιαράκια τους και δεν τους νοιαζει τι θα κανουν οι άλλοι.Διάβασες το άρθρο του Γιάννη Μπασκόζου τι καλύτερη και σοβαρή ανάδειξη του θέματος από αυτήν
    Μπράβο στον Μπασκόζο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου