Δύο σημαντικά άρθρα του Γιάννη Μπασκόζου, για την τιμή του βιβλίου και η συζήτηση της 8ης Μαρτίου στο Bήμαonline

Δώδεκα * βιβλιοφιλικά μπλογκ με κοινή τους επιστολή προς τους εκδότες τούς ζητούν να μειώσουν τις τιμές των βιβλίων. Αναγνωρίζουν , βεβαίως, ότι το τελευταίο διάστημα οι περισσότεροι εκδότες έχουν μειώσει τις τιμές των παλιότερων βιβλίων κάνοντας προσφορές πολύ δελεαστικές.

Παραμένει όμως το πρόβλημα των σύγχρονων βιβλίων, των οποίων η τιμή κυμαίνεται μεταξύ 15-20 ευρώ, η οποία στις μέρες της κρίσης θεωρούν ότι είναι απαγορευτική.
Επιπλέον οι βιβλιοφιλικοί αυτοί μπλογκίστες επισημαίνουν ότι οι εκδότες κινδυνεύουν να συρθούν στη λογική «εκδίδω ότι πουλάει», κάτι που μακροπρόθεσμα θα καταστρέψει τη λογοτεχνία.
Οι υπογράφοντες την επιστολή επισημαίνουν ότι αντιλαμβάνονται «τις ποικίλες δυσκολίες, από τις υποχρεώσεις στους εργαζόμενους, το κόστος χαρτιού, τα βάρη των δικαιωμάτων, των μεταφράσεων και ούτω καθεξής μέσα μάλιστα στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς με τους γλωσσικούς της περιορισμούς και τον ελάχιστο πληθυσμό» , όμως τονίζουν ότι «και πάλι το βιβλίο, ακριβώς στην παρούσα κρίση, οφείλουμε να το διαδώσουμε ως αγαθό και όχι ως πολυτέλεια των ολίγων».
Προτείνουν λοιπόν στους εκδότες να πραγματοποιήσουν « ένα θαρραλέο βήμα: μείωση της τιμής των καινούργιων τίτλων, ώστε να μην ανακοπεί η δημιουργική έκφραση όλων αυτών, στους οποίους ανάμεσα, πάντοτε, υπάρχουν ταλέντα που δεν πρέπει να χαθούν, επειδή θα έχει προκριθεί λόγω ωμής ανάγκης, το εφήμερο και το ευπώλητο».



*αρχικά ήταν 11 οι bloggers,μετά προστέθηκε και ο δωδέκατος αλλά στο μεταξύ είχε δημοσιευτεί το άρθρο



ΒΗΜΑ.ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/03/2013 05:45

Η τιμή του βιβλίου



Ο Μένης Κουμανταρέας στην ερώτηση αν διαβάζουν σήμερα οι νέοι λογοτεχνία είχε απαντήσει κάποτε ότι «πάντα, σε όλες τις εποχές, αυτοί που διαβάζανε πολύ ήταν μειοψηφία».
Μόνο που σε εποχή κρίσης αυτή η μειοψηφία κινδυνεύει να γίνει ακόμη πιο ισχνή. Το μαρτυρούν η μείωση των επισκεπτών στα βιβλιοπωλεία, οι ζημιές που καταγράφουν οι εκδότες, οι χιλιάδες προσφορές που κατακλύζουν τα βιβλιοπωλεία.
Σε μια τέτοια κατάσταση δώδεκα μπλόγκερ με κοινή επιστολή τους (βλέπε BHMAonline) παροτρύνουν τους εκδότες να μειώσουν τις τιμές στα καινούργια βιβλία.
Δηλώνουν ότι κατανοούν τα έξοδα και τις υποχρεώσεις που έχει ένας εκδότης, αλλά από την άλλη σκέφτονται ότι είναι κρίμα οι νέοι δημιουργοί και γενικότερα η νεότερη παραγωγή να πέσει θύμα των ευπωλήτων. Από την πρόταση της επιστολής των μπλόγκερ προς τους εκδότες κρατάω την επισήμανση για την κρίση: «Οι εκδότες κινδυνεύουν να συρθούν στη λογική "εκδίδω ό,τι πουλάει", κάτι που μακροπρόθεσμα θα καταστρέψει τη λογοτεχνία».

Είναι, ίσως, δύσκολο να πεις σε έναν εκδότη να μη σκέφτεται τι θα κερδίσει από ένα βιβλίο το οποίο προβληματίζεται να εκδώσει. Η κρίση όμως, επισημαίνει η επιστολή, μπορεί να τον οδηγήσει να σκέφτεται αντίστροφα: «Να εκδώσει μόνον αν πρόκειται να κερδίσει».
Η λογική αυτή μπορεί, πραγματικά, να αλλοιώσει τον χαρακτήρα των καλών εκδοτών και ίσως και σήμερα κάποιοι να έχουν επηρεαστεί φανερά από μια τέτοια λογική.
Τα ευπώλητα είναι για πολλούς εκδότες το τίμημα για να μπορούν να στρέψουν ένα τμήμα των κερδών τους από αυτά προς άλλα καλύτερα, ποιοτικά βιβλία. Από εκεί όμως είναι εύκολο να διολισθήσει κάποιος στην άποψη «ας πουλάω τώρα που έχουμε κρίση μόνον αυτά και μετά επανέρχομαι στα ποιοτικά».
Πράγμα που πιθανόν να μη συμβεί ποτέ. Δεν ξέρω βεβαίως αν η μείωση της τιμής του βιβλίου θα σώσει τους καλούς αναγνώστες. Αυτό που θα χρειαζόταν ένας τακτικός αναγνώστης είναι μια βιβλιοθήκη στη γειτονιά, στον δήμο, στο σχολείο.
Η ύπαρξη της τελευταίας είναι και η πιο σημαντική καθώς αυτή θα διαμορφώσει τους νέους αναγνώστες. Από εκεί χάνονται οι νέοι αναγνώστες. Με αυτή την έννοια είτε μειωθούν είτε όχι οι τιμές των βιβλίων, οι καλοί, συχνοί αναγνώστες θα μειώνονται. Και για να αναστραφεί αυτή η τάση απαιτείται μια ολοκληρωμένη νέα πολιτική φιλαναγνωσίας που θα αρχίζει από το νηπιαγωγείο.
Καλές οι επισκέψεις συγγραφέων στα σχολεία και τα συνέδρια φιλαναγνωσίας αλλά το σχολικό πρόγραμμα πότε θα αλλάξει, βιβλιοθήκες στα σχολεία με βιβλιοθηκονόμους πότε θα μπουν και όσες βιβλιοθήκες ήδη υπάρχουν πότε θα ξανανοίξουν;

WebTv - ΤΟ ΒΗΜΑ#395861#: H τιμή του βιβλίου στην Ελλάδα της κρίσης

Μια πρώτη σούμα από την Κατερίνα Μ.του Διαβάζοντας εδώ.
και μια ακόμα προσέγγιση από την Κατερίνα Τ. του Καγκουρώ

Σχόλια

  1. Τις εβδομάδες μετά την επιστολή, όλα τα άρθρα του Τύπου απλώς την παρουσίαζαν και την αναμασούσαν.
    Το άρθρο της 10ης Μαρτίου που παραθέτεις, είναι το πρώτο που βλέπω να εμπεριέχει και μια άποψη, εκτός από απλή κοινοποίηση-γνωστοποίηση. Πάντως, καλό θα ήταν να πάρουν θέση και άλλοι επαγγελματίες του βιβλίου (όχι απαραίτητα υπέρ της επιστολής, αλλά να ακούσουμε γνώμες τουλάχιστον).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω κατ΄αρχάς ότι θα συνεχίζεται δημιουργικά,
      λογικά και δημοκρατικά η συζήτηση .
      Και για να μην ελπίζω αδίκως θα την τροφοδοτώ και νομίζω ότι όλοι μπορούμε να το κάνουμε αυτό.
      Όσο η κρίση βαθαίνει τόσο εκ των πραγμάτων η συζήτηση θα παραμένει επίκαιρη.Σε ένα επόμενο στάδιο,που δεν μπορώ να το προσδιορίσω,από την συζήτηση θα πάμε σε κάτι άλλο.

      Διαγραφή
  2. Βιβή,
    καλό θα είναι να μαζέψουμε όσα γράφτηκαν, από εμάς και από άλλους, και να τα παρουσιάσουμε αντιστικτικά.
    Το θέμα υπάρχει και θα συντηρείται, όσο διεξάγεται ένας διάλογος θέσεων και όλοι ακούνε όλους.
    Την καλημέρα-μου
    Πατριάρχης Φώτιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πατριάρχη,η πρότασή σου είναι πολύ σωστή κι απαντάει και στον φίλο Θαλή πιο πάνω.
      Η λογικότατη οπτική ενός βιβλιανθρώπου όπως ο Γιάννης Μπασκόζος,βοηθάει ήδη πολύ.
      Υπάρχουν τόσες μη κοντόφθαλμες αναγνωστικές αλλά και εμπορικές διέξοδοι μέσα από τις οποίες θα υπηρετηθεί εν τέλει η Λογοτεχνία.Θα τις δουν κι άλλοι διότι δεν είναι ούτε αόρατες, ούτε παράλογες.

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ κι εγώ με τον Πατριάρχη, αυτή θα ήταν μια πολύ καλή προσέγγιση. Γιατί όσο κι αν φαίνεται περίεργο, οι άνθρωποι του βιβλίου ασχολήθηκαν, τους καίει το θέμα όσο κι εμάς.

      Διαγραφή
  3. Θάλεια13/3/13 12:37

    Καλά τα πήγατε και σωστά τα είπατε.Οι εκδότες ήταν αναμενόμενο τι θα έλεγαν.Ο βιβλιοπώλης τι ακριβώς θέλει; Δεν κατάλαβα τι έλεγε ούτε με νοιάζει τι κάνουν στην Αγγλία του τετραπλάσιου πληθυσμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. aithrioskairos13/3/13 12:55

    Δεν κατάλαβα το σκεπτικό του Ευριπίδη.Καθόλου όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φοβεροί οι δύο μπλόγκερς.Ξέρουν τι θέλουν και με συγκινεί ότι την σκέψη τους για καλό και φτηνό νέο βιβλίο την βγάζουν από την στενή ατομική ανάγκη και μιλούν για αγαθό που να μπορούμε όλοι να απολαύσουμε.Σωστό,πολύ σωστό.
    Πολύ ξεκάθαροι επίσης αν και δεν συμφωνώ μαζί τους οι δύο νεαροί εκδότες με το πολύ βαρύ όνομα.Ο κύριος Βασιλόπουλος βρε παιδιά τι ακριβώς έλεγε;Υπάρχει και η Πολιτεία στο κάτω κάτω,hello!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην καταδικάζεις τα περιφερειακά βιβλιοπωλεία, ολοένα και κλείνουν κι όσα βλέπεις όρθια αγωνίζονται σκληρά για να επιβιώσουν.

      Διαγραφή
  6. And the Amazon too,hello!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος13/3/13 14:20

    Εσεις κι εμείς μιλάμε για καλή λογοτεχνία και πώς δεν θα καταλήξουν στα αζήτητα νέοι τίτλοι.Ποσώς με νοιάζουν οι μαγειρεμένοι ισολογισμοί των μεγαλοβιβλιοπωλών.Αυτοί διαλύσανε πρώτοι την λογοτεχνία παντού όχι μόνο στην Ελλάδα.Μη σου πω ότι οι εκδότες φταίνε λιγότερο και σε άλλα πράγματα.Ούτε εγώ κατάλαβα τον κύριο Βασιλόπουλο. Πουλάει στα μαγαζιά του τα καινούργια βιβλία σ΄αυτές τις τιμές που τα τιμολογούν οι εκδότες ενώ αυτοί κλαίνε ότι δεν τα βγάζουν πέρα;Μπράβο του του ανθρώπου τέτοιες εποχές αλλά εμάς δεν μας αφορά η Δημουλίδου.
    Στάθης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρομαντική αντίληψη της Λογοτεχνίας και ξερό ψωμί!
      Στάθη μου τι να σου πω τώρα,σαν αναγνώστρια που πρωτίστως θεωρώ ότι είμαι,ούτε εμένα με πολυενδιαφέρουν οι ισολογισμοί επιχειρήσεων κι οι στατιστικές των εκδόσεων και βιβλιοπωλείων της Αγγλίας που μας έφερνε σαν παράδειγμα.Και του το είπα αλλά εσείς δεν το ακούσατε διότι το έφαγε το ανοικονόμητο τέρας του μοντάζ!Χαχα!Ανθρώπινα,ναι,συμμερίζομαι ως ένα βαθμό τις δυσκολίες των εμπλεκομένων,ειδικά τώρα.Όμως η θέση μου ήταν και παραμένει η υπεράσπιση της Λογοτεχνίας και μόνο του καλού βιβλίου,του νέου που κινδυνεύει ακόμα πιο πολύ,μην τα ξαναλέμε, και που δεν μπορεί να αποτελεί αγαθό μειοψηφίας και πολυτελείας.
      Όμως εγώ δεν είμαι καλό παράδειγμα εμπόρου, δεν είχα ποτέ εμπορική νοοτροπία-βλέπε λέσχη ανάγνωσης, αυτό που σημειώνει ο Librofilo παρακάτω-ούτε όταν είχα το Degas και ιδού τώρα τα χαΐρια μου τα εμπορικά, λουκετάκι,αλλά τι να κάνουμε,στα γεράματα θ΄αλλάξουμε…
      Μπορεί ο Ευριπίδης να το βλέπει συνολικά πιο έξυπνα και να έχει κάθε λόγο να είναι αντίθετος.
      Εμείς προφανώς,εσύ,εγώ,τόσοι μπλόγκερς,ο βιβλιόφιλος κόσμος ο περισσότερος δηλαδή, δεν το βλέπουμε έτσι...Καλό είναι να μας ακούσουν επειδή τα πράγματα δυσκολεύουν καθε μέρα και πιο πολύ.Λίγο οι εκδότες,λίγο οι βιβλιοπώλες, μια προσπάθεια ακόμα ο δάσκαλοι,ένα κουράγιο οι αναγνώστες και ίσως σωθεί το καλό βιβλίο,τι άλλο να σου πω...

      Διαγραφή
  8. Βάσω Βουράκη13/3/13 14:56

    Βασιλικότερος του βασιλέως.Ούτε εγώ κατάλαβα τον κύριο. Πουλάει στα μαγαζιά του τόσα καινούργια βιβλία σ΄αυτές τις τιμές που να αντέχει ενώ τα τιμολογούν οι εκδότες κι ενώ αυτοί κλαίνε ότι δεν τα βγάζουν πέρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον κ.Βασιλόπουλο εγώ τον καταλαβαίνω,εξάλλου ήταν σαφέστατος.Δεν θέλει την μείωση της τιμής των βιβλίων για να μην μειωθεί το δικό του ποσοστό κέρδους από την πώλησή τους.Μας έλεγε ο άνθρωπος ότι δεν έχει την πολυτέλεια να μη δηλώνει κατ΄αρχάς έμπορος και να ξεχωρίζει τα βιβλία σε καλά και κακά κρατώντας μόνο τα καλά.Πουλάει εκατό βιβλία που μπορεί να είναι οι γνωστές σαβούρες για να διαθέσει και τα δέκα καλά που κυκλοφορούν μεν αλλά δυστυχώς δεν απευθύνονται σ΄αυτόν τον κόσμο που κυριαρχεί στην χώρα σαν ευρύ κοινό.Ξεκάθαρος.
      Έτσι,όπως μας εξηγούσε,με κάθε ειλικρίνεια θέλω να πιστεύω,μπόρεσε μέχρι τώρα να κρατήσει κερδοφόρα την επιχείρησή του,στην οποία έτσι μπορεί,επίσης,όπως είπε και ξαναείπε, να δίνει δουλειά και σε άλλους.
      Δεν συμφωνώ καθόλου μα καθόλου με τα σκεπτικά αυτού του είδους αλλά η διατύπωση της γνώμης του είναι σεβαστή.

      Διαγραφή
    2. Γιάννης Φύτρος15/3/13 14:53

      Εγώ που μένω Μαρούσι,σχετικά κοντά δηλαδή, δυστυχώς ενώ παλιά έλεγα να στηρίξω την γειτονιά μου και τις γύρω αγορές,τώρα επειδή
      δουλεύω στο κέντρο,πάω,ρίχνω μια ματιά επειδή το ζωντανό ξεφύλλισμα είναι αξεπέραστη εμπειρία και μετά παραγγέλνω από Πολιτεία και μου τα φέρνουν στην πόρτα μου.Με τριανταδύο ευρώ πήρα την περασμένη βδομάδα εφτά βιβλία πολύ αξιόλογα.Δεν με πειράζει καθόλου αν είναι προπέρσινα ή ακόμα παλιότερα.

      Διαγραφή
  9. Να διευκρινίσω ότι η μισή συζήτηση κόπηκε στο μοντάζ. Ο κος Βασιλόπουλος των (πολύ καλών-η αλήθεια να λέγεται) βιβλιοπ.Ευριπίδης είχε μια σαφή θέση "ότι παρακάτω δεν μπορεί να πάει η τιμή" των καινούργιων βιβλίων και την υποστήριξε με σθένος διότι (απ'ότι καταλαβαίνουν οι περισσότεροι) το πρόβλημα έγκειται στην υψηλή προμήθεια των βιβλιοπωλών και χονδρεμπόρων που αγγίζει το 50%!
    Η παράθεση των ισολογισμών λέει πολλά αλλά όπως οι περισσότεροι ξέρουμε δεν λέει όλη την αλήθεια και αυτά που κρύβουν (οι ισολογισμοί) είναι και τα πιο ζουμερά. Κυκλοφορεί δε τελευταία στο διαδίκτυο και μια επιστολή αγωνίας κάποιων μικρών βιβλιοπωλείων της Β.Ελλάδας όπου λέγονται διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα, αλλά περισσότερο αφορούν την αντιπαράθεση μεγάλων αλυσίδων με μικρά μαγαζιά-πάντως ο κος Βασιλόπουλος έδωσε μια καλή γεύση στη Βιβή πως μπορείς να βγάλεις κάποια χρήματα παραπάνω, χρεώνοντας τα μέλη της λέσχης ανάγνωσης όπως κάνει εκείνος!
    Νομίζω ότι η συζήτηση θα συνεχιστεί και θα ήθελα να διοργανωθεί κάτι άλλο, να συμμετάσχουν κάποιοι άλλοι bloggers έτσι ώστε να φανεί ότι δεν μιλάνε δυό-τρείς γι'αυτό το θέμα. Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έτσι ακριβώς είναι,όπως τα διευκρινίζει ο Librofilo. Ειπώθηκαν πολλά που όμως κόπηκαν στο μοντάζ-περιμέναμε πχ μισάωρη την συζήτηση, βγήκε 20-22΄-αλλά ακόμα περισσότερα ειπώθηκαν εκτός αέρα, δυστυχώς,ως συνήθως,όπως όταν έχουμε στο σπίτι φίλους και μπούρου μπούρου συζητάμε μα τα καλύτερα τα λέμε ...στην πόρτα,όταν είναι να φύγουν! Καθένας έχει την οπτική του,μπορεί να πει πράγματα που δεν αρέσουν στους άλλους,όσοι περισσότεροι όμως μπαίνουν σε μια διαβούλευση η συζήτηση γίνεται καλύτερη.

    Σκέφτομαι,τον Μάϊο πια,να οργανώσουμε μια ημερίδα σχετική και να κληθούν σ΄αυτήν διάφοροι άλλοι άνθρωποι,που στην επιστολή δεν συμμετείχαν, συγγραφείς πχ, υπεύθυνοι βιβλιοθηκών,εκπαιδευτικοί ίσως κτλ,δεκτές οι σκέψεις και οι προτάσεις όσων ενδιαφέρονται.
    Είναι πρόθεσή μου και το προτείνω δημοσίως το παραπάνω ,να το ξεκινήσουμε,αλλά δεν επιθυμώ τσαπατσούλικα πράγματα ,
    άρα θέλουμε κάποιο χρόνο να το σκεφτούμε καλά και να το οργανώσουμε σωστά για να χτυπήσουμε αργότερα ακόμα περισσότεροι την πόρτα της πολιτείας-μη γελάτε-για να πιέσουμε για το βιβλίο και την διάδοση της φιλαναγνωσίας,τις βιβλιοθήκες κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. νανα ιωαννιδου15/3/13 00:51

    Φιλτατη Βιβη
    Σου γραφω με την προσωπικη μου ματια.Αυτο για βιβλιοθηκες κτλ δεν ειμαι σιγουρη οτι το κλιμα και η νοοντροπια μας μπορουν ν αλλαξουν. Η κριση ηλθε και θα μεινει για πολλα χρονια Εσυ ασφαλως ξερεις απο κοντα καλυτερα τα πραγματα . Εγω σαν αναγνωστης αυτη την ειδικη εποχη χρειαζομαι φθηνο βιβλιο, εννοω το καλο και οχι των δημοσιων σχεσεων , που τωρα ολοι ειμαστε υποψιασμενοι και ξερουμε . Προηγουνται οι μεγαλες αναγκες μας κτλ.Υπαρχει ακομα χρημα στα λαμογια αλλα αυτα δεν διαβαζουν!Να σου πω για τα σημερινα δεδομενα μια τιμη που θ αγοραζα ευχαριστως 3-4 τον μηνα ?Απο 10 --13 ευρω .Βεβαια δεν γνωριζω τιποτα απο ποιος και ποσοστα , σου γραφω απλως το δια ταυτα π χ θελω ενα βιβλιο ενος ψυχιατρου που πουλαει πολυ ! κι ολο το αναβαλω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νανά μου,αν εννοείς τον Χόρχε Μπουκάι,έχεις δίκιο,τα περισσότερά του έχουν πάνω από 15 και 16. Ακριβώς δε επειδή πουλάει-γιατί έχει ο κόσμος σκοτούρες κι έχει στραφεί πολύ σε βιβλία ψυχολογίας,φιλοσοφικά,εσωτερισμού κτλ αυτός ειδικά δεν πρόκειται να πάει ούτε σε προσφορά, ούτε σε παζάρι,ούτε πουθενά.Αν δεν σκάσεις το 15+ Μπουκάι δεν έχει...Αν πάλι λες Γιοσαφάτ τα ίδια ισχύουν,18,14,19,26 οι τιμές των τεσσάρων βιβλίων του μείον 10% από την έκπτωση...

      Διαγραφή
  12. Τι σχέση έχει μωρέ το μαγαζάκι του αληθινού βιβλιόφιλου βιβλιοπώλη με την χλίδα του β.π Ευριπιδη,μας δουλεύετε;Η μέρα με την νύχτα,άντε αφήστε το δούλεμα.Λες και έχουν μείνει και πολλά.Εγώ τις μαγαζάρες δεν τις γούσταρα ποτέ και θα συνεχίσω να τις αγνοώ και θα παρακινώ όσους περισσότερους μπορώ να κάνουν το ίδιο.Πάω σε κάτι μικρά που χαίρεσαι να μπαίνεις μέσα και να σε υποδέχονται με αληθινή ζεστασιά.Θα μου πεις τώρα κι εσύ ρε Βιβή για τον κάθε Βασιλόπουλο που δίνει ο καημενούλης δουλειά σε κόσμο για να συγκινηθώ και να πάω να του πληρώσω τη χλίδα ;Του μεγαλομαγαζάτορα που θέλει αμείωτο το βιβλιο για τη δική του τη κερδοφορία;
    Προτείνω και διαφημίζω στην ψύχρα εδώ και τώρα ένα αληθινό βιβλιοπωλείο την «Κιβωτό» στον καημένο τον Πειραιά που ερημώνεται η αγορά του και δεν έχει δει ούτε έναν δήμαρχο της προκοπής και βολοδέρνει από τους νεοφιλελευθερους Ανδριανόπουλους στους κλεφτοκοτάδες Λογοθέτηδες,στους άκυρους Αγραπίδηδες στον ανεκδιήγητο και ανύπαρκτο Φασούλα και στο φασιστόμουτρο τον τωρινό.
    Κιβωτός στην Δραγάτση 1, τηλ. 2104138522.
    Ωρες ωρες γράφεις κάτι μα@ες κι εσύ ρε παιδάκι μου,με άφησες άφωνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. νανα ιωαννιδου16/3/13 01:49

    Φιλτατη Βιβη
    Επ ευκαιρια που γραφει ο Κος Γιαννης για τον Πειραια
    Χθες μολις εμαθα οτι πριν χρονια ειχε φυγει εκθεση του μεγιστου σκηνογραφου μας Πανου Αραβαντινου και αρχειο του Μ Κατρακη για ΗΠΑ απο τον Δημο Πειραια.Ουτε επεστραφη ποτε ,ουτε ο Μιχαλολιακος γνωριζει τιποτα! Μιλαμε για μοναδικα κομματια μια κι ο Αραβαντινος υπηρξε και προπολεμικα καλλιτεχνικος διευθυντης της οπερας του Βερολινου κτλ Αυτο τα λεει ολα Πως βαδιζει η αμοιρη Ελλαδα μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα αυτό είναι τραγική αποκάλυψη! Γι' αυτό χρειάζεται κινητοποίηση!!!

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα.Συμφωνώ.Πρέπει να μάθουμε περισσότερα.

      Διαγραφή
  14. Αυτό που έβγαλε η κουβέντα μέχρι τώρα είναι ότι άνοιξε το θέμα, όχι μόνο της τιμής του βιβλίου αλλά συνολικότερα της ανάγνωσης, της χρήσης του βιβλίου. Και αυτό είναι τελικά το σημαντικότερο για μένα. Και με αυτή την έννοια, συμφωνώ με την πρόταση της Βιβής για παραπέρα δημοσιοποίηση και άνοιγμα.
    Όσο για τη συζήτηση για τα βιβλιοπωλεία, ας μην τα πυροβολούμε, και πάντως το ζητούμενο δεν είναι αν το κάθε μεγάλο του κέντρου της Αθήνας (μπορεί και) μας κάνει μεγάλες εκπτώσεις, υπάρχει και η συνοικία και η περιφέρεια, έχει κι εκεί αναγνώστες, κι εκεί διαμορφώνονται οι δυνητικοί αναγνώστες εξάλλου... Καλή σας ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου