Αποτυπώματα Μέρας

" Διανομέας φυλλαδίων ", Αλεξάντρ Σεφτσένκο (1926)

"Οι Σιδερώστρες ",Edgar Degas
"Γυναίκα  που Σιδερώνει ",Edgar Degas

"Οι Σταχομαζώχτρες"
Francois Millet




Εκείνο που φοβάμαι πιο πολύ
είναι μη γίνω "ποιητής"
Μην κλειστώ στο δωμάτιο
ν' αγναντεύω τη θάλασσα
κι απολησμονήσω.
Μην κλείσουνε τα ράμματα στις φλέβες μου
κι από θολές αναμνήσεις και ειδήσεις της ΕΡΤ
μαυρίζω χαρτιά και πλασάρω απόψεις.
Μη με αποδεχτεί η ράτσα που μας έλειωσε
για να με χρησιμοποιήσει.
Μη γίνουνε τα ουρλιαχτά μου μουρμούρισμα
για να κοιμίζω τους δικούς μου.
Μη μάθω μέτρο και τεχνική
και κλειστώ μέσα σε αυτά
για να με τραγουδήσουν.
Μην πάρω κιάλια για να φέρω πιο κοντά
τις δολιοφθορές που δεν θα παίρνω μέρος
μη με πιάσουν στην κούραση
παπάδες και ακαδημαϊκοί
και πουστέψω
Έχουν όλους τους τρόπους αυτοί
και την καθημερινότητα που συνηθίζεις
σκυλιά μας έχουν κάνει
να ντρεπόμαστε για την αργία
περήφανοι για την ανεργία
Έτσι είναι.
Μας περιμένουν στη γωνία
καλοί ψυχίατροι και κακοί αστυνόμοι.
Ο Μάρξ...
τον φοβάμαι
το μυαλό μου τον δρασκελάει και αυτόν
αυτοί οι αλήτες φταίνε
δεν μπορώ γαμώτο να τελειώσω αυτό το γραφτό
μπορεί...ε;...μίαν άλλη μέρα...

Κατερίνα Γώγου

Σχόλια

  1. Ανώνυμος8/3/13 09:28

    Πόσο αντισυμβατική ποιήτρια η Γώγου και πόσο επίκαιρη!
    Σας συγχαίρω για την επιλογή ενός ποιήματος από μια καλλιτέχνη παρεξηγημένη, παραγκωνισμένη και μη αποδεκτή από την κριτική της λογοτεχνίας.
    Μια γυναίκα σύμβολο του αντιεξουσιαστικού χώρου που έζησε και έδρασε στα απόνερα της γενιάς των Beat.
    Ας διευρύνουμε τα όρια της ανάγνωσής μας τόσο από την άποψη της θεματικής όσο και της μορφής (τα περισσότερα παραπέμπουν σε πρόζα)των ποιημάτων της. Ακόμη, την επικρατούσα άποψη γύρω από την ιδιότητα της έλλογης ή της άλογης γραφής της, εξαιτίας της χρήσης των παραισθησιογόνων.

    Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλό το αφιέρωμά σου! Εγώ για τη σημερινή μέρα έχω πάντα στο νου μου τα δύο ποιήματα του Τάσου Λειβαδίτη για τον αιώνιο διάλογο! http://katerinatoraki.blogspot.gr/2010/03/8.html. Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αρετή9/3/13 14:37

    Ωραίο και λιτό αφιέρωμα .Μπράβο κι από μένα για την επιλογή της Γώγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος9/3/13 17:17

    Κι από μένα για επιλογή Γώγου.
    Νίκος Στρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου