Το (μη) Κιλελέρ της Μανωλάδας ;

Ή  μήπως να μιλήσουμε, επιτέλους, για την ελλειμματική Ηθική του κοινού της Αρένας;


Αυτό ,που έγινε στην πατρίδα μου χτες,Τετάρτη 16 Απριλίου του μαύρου για όλη τον πλανήτη έτους 2013-μακάρι να βγω ανόητη κινδυνολόγος και να διαψευστώ,μα δείτε παντού τι συμβαίνει ή πιο σωστά τι δημιουργούν οι ελίτ της παγκοσμιοποιημένης αγοράς και του χρήματος,συνεπικουρούμενες από τα νομιμοφανή φασιστικά κόμματα,που αυτές δημιούργησαν για να χρησιμοποιούν στην κατάλληλη συγκυρία την θλιβερή επιρροή τους,καλή ώρα-ήταν απλώς ένα μόνο τοπικά εκδηλωμένο αποτέλεσμα μιας παγιωμένης και αποσιωπούμενης βρωμερής ταξικής εκμετάλλευσης εργαζομένων -και δεν έχει καμία σημασία η καταγωγή τους,για ανθρώπινα πλάσματα μιλάμε-που ανθεί εδώ και χρόνια με την ανοχή, αν όχι και την άτυπη συναίνεση των ελληνικών (;) κυβερνήσεων, οι οποίες για λογαριασμό των άπληστων οικονομικών λόμπυ που υπηρετούν-αυτό πια κι αν είναι γνωστό τοις πάσι-και με ανέξοδο βοηθό την βουβαμάρα των ισχνών αντιπολιτεύσεων,που συνήθως έχουν απέναντί τους στο άβουλο Κοινοβούλιο, κλείνουν μάτια κι αυτιά,σε κάθε άδολη καταγγελία κι αυθόρμητη αντίδραση απέναντι στο αίσχος, που προσβάλει την χώρα και τον υποτίθεται ανυπέρβλητο πανάρχαιο και νυν χριστιανοκεντρικό, άρα φιλάνθρωπο, πολιτισμό της.
Γίναμε ή μάλλον αφεθήκαμε και συναινέσαμε να μας  μετατρέψουν σε μια χώρα που αρέσκεται, θαρρείς, να καταξεφτιλίζεται,που αφήνει τόσο παθητικά και την ξεφτιλίζουν!Είναι ανείπωτη αυτή η απολύτως ταξική κι όχι σκέτα ρατσιστική ξεφτίλα στην οποία ωθήθηκε μεθοδικά ένας λαός,που  ξέχασε εύκολα την δική του φτώχεια και την μετανάστευση, μόλις τον μπουκώσανε με τα χιλιάδες γκλαμουράτα σκατά των σκυλάδικων και των πρωινάδικων...Αδύνατον να πιστέψει καλόπιστος άνθρωπος ότι τέτοιος είναι πια ο δικός μας λαός!
Λαός ο οποίος στα γυρίσματα  της ιστορίας του,από την κορυφή στην οποία βρέθηκε κατά την αρχαιότητα,έφτασε στην κατρακύλα του νεοελληνικού γίγνεσθαι και έκτοτε έχει βιώσει από πρώτο χέρι και δη στο πολλαπλάσιο και τον πόλεμο και τον ξεριζωμό και την προσφυγιά και την φτώχεια και την μετανάστευση κι ειδικά αυτή την τελευταία, την ξαναζεί εκτεταμένα,καθώς κατά χιλιάδες τα καλύτερα επιστημονικά αυτή την φορά μυαλά,με τ΄άχρηστα για την ντόπια αγορά εργασίας ελληνικά τους πτυχία σαν ψωραλέο εφόδιο στις βαλίτσες τους,αναζητούν μιαν αξιοπρεπέστερη ζωή και πάλι εκτός των πατρώων εδαφών καταλήγοντας,φευ, νοικιασμένοι εργάτες,μπαλάκι από την μια ανώνυμη  εταιρεία στην άλλη,έναντι πινακίου φακής κι ενώ την ίδια στιγμή τα εδάφη αυτά, με την βούλα πλέον του ΣτΕ παραδίνονται στις ξενόφερτες πολυεθνικές και στους εγχώριους επιχειρηματίες που τις στηρίζουν,για να τα ξεζουμίσουν από κάθε πλούτο,που έχει απομείνει και με σκοπό, σε δεύτερο επίπεδο, να μετατραπεί όλη η περιοχή σε ένα απέραντο πειραματικό δουλοχώραφο,το πρώτο στην σειρά ποιός ξέρει πόσων στην κατεχόμενη, ξανά,από τους Γερμανούς λομπίστες Ευρώπη. Γυναικείες υπερβολές,εμβόλιμοι λαϊκισμοί,συνωμοσιολογία,συναισθηματικές κραυγές οφειλόμενες στην πολλή λογοτεχνία,που διαβάζεις, κυρά μου,θα μου αντιτάξουν μερικοί,εξ αριστερών κυρίως ερχόμενοι και στην μετάφραση χαμένοι...

Η Μανωλάδα,κυρίες και κύριοι,που η αριστερή φρασεολογία είτε σας μάρανε, είτε δεν είναι -αυτό μας το λέτε συχνά πυκνά,βλάκες κι εσείς διανοούμενοι της συμφοράς - της... αισθητικής σας, δεν πρόκυψε χτες ! Η Μανωλάδα είναι χρόνια εδώ.Δεν φύτρωσε σαν τις φράουλες,που φτάνουν μαζικά  από τις υπερκαλλιέργειες-τι φράουλες δηλαδή,τέρατα είναι ορμονοτουμπανιασμένα με μεγέθη ... ντομάτας- εκεί που βλακωδώς οδηγηθήκαμε να διακινείται και να εξαρτάται αποκλειστικά πια η διατροφή μας,στα σουπερμάρκετ,έχοντας ξεχάσει την γη και τα μικρά περιβόλια που είχαμε ακόμα και στην πόλη και αδιαφορώντας γενικότερα για την φυσική ,λογική,ποικίλη, μικρή καλλιέργεια. 
Χρόνια διαδραματίζεται στην Ηλεία αυτή η κατάφωρη αφρικανοποίηση της ελληνικής γης και η απόλυτη καταπάτηση των δικαιωμάτων εργασίας αλλά κι η εξαθλίωση αυτών καθαυτών των συνθηκών ζωής φτωχών α ν θ ρ ώ π ω ν , που δουλεύουν- χωρίς ασφάλεια και χωρίς πια καν να πληρώνονται- στα χτήματα φοροφυγάδων ολκής, λαμόγιων,μεγαλοτσιφλικάδων,που Κύριος οίδε, ποιοί και γιατί είναι πίσω τους.

Η Μανωλάδα είναι,η πρώτη ίσως,τόσο καθαρά,χυδαία και χωρίς φτιασίδια ταξική *-εκτός από ηθικά τοξική- περίπτωση της πιο άγριας καπιταλιστικής εκμετάλλευσης της ανθρώπινης εργασίας στην χώρα μας. Είναι η πρώτη περίπτωση- μετά τον κάμπο της Θεσσαλίας κι ό,τι κι όπως συνέβη το 1881, το 1906, το 1908,το 1910-στην οποία το σύστημα δείχνει,πάλι,αμασκάρευτο το στυγνό, ανελεύθερο, βάρβαρο και πέρα για πέρα αληθινό του πρόσωπο,γράφοντας στα παλιά του τα παπούτσια τις μέχρι τώρα  ψευδεπίγραφες κοκοροσύνες του περί ελευθερίας.
Δήθεν ελευθερίας της αγοράς και της επιχειρηματικότητας, δήθεν ελευθερίας της έκφρασης του λόγου και των ιδεών,δήθεν ελευθερίας της ιδιοκτησίας,δήθεν ελευθερίας της εργασίας, δήθεν ελευθερίας της ..ελευθερίας, δήθεν, δήθεν...

Όσοι Έλληνες πολίτες πιστεύουν ακόμα ότι η περίπτωση της Μανωλάδας έχει μόνο ανθρωπιστικό ενδιαφέρον κι αυτοδικαιολογούν έτσι την ανοχή και την συνενοχή τους σε μια λανθάνουσα προς το παρόν, αντιμουσουλμανική κατά τι, ρατσιστική υστερία, γιατί τάχα αφορά ανύπαρκτους από άποψη εγγράφων,κακούς "λαθρομετανάστες", αλλόπιστους "υπανθρώπους",που όμως είχαν τα απαιτούμενα δολάρια,για να μπουν στον υποτιθέμενο ελληνικό παράδεισο κι έτσι πήραν τις δουλειές από τους καλούς Έλληνες κι όλα τα υπόλοιπα σάπια και παιδαριώδη,που επικαλούνται σωρηδόν η κυβέρνηση της ντροπής και σε αγαστή σύμπλευση αυτοί που την στηρίζουν ακόμα κι αν φέρουν αντιμνημονιακή ταμπέλα για ξεκάρφωμα και δεν βλέπουν, ούτε τώρα,αυτοί οι πολίτες ή δεν θέλουν να δουν την πικρή και ντροπιαστική και απολύτως ταξική αλήθεια της θλιβερής ιστορίας και θαρρούν,ακόμα,πως εκείνοι δεν θα βρεθούν ποτέ εκτός αλλά κυρίως εντός χώρας στην ίδια ακριβώς θέση, είναι βαθύτατα γελασμένοι!
Σκέφτομαι,τέλος,πως έρχεται άλλο ένα Πάσχα των Ελλήνων,άλλη μια πιο μεγάλη γιορτή σύμπασας της Ρωμιοσύνης των μεγάλων μας ποιητών,που θα τρίζουν τα κοκκαλάκια τους…
Και πως οι εκκλησιές με την εξαίσια,πένθιμη,υποβλητική,μυσταγωγική τους ατμόσφαιρα θα γεμίζουν από πιστούς Έλληνες,σπλαγχνικούς- στα λόγια -ανθρώπουςευσεβείς ορθοδόξους κι ευλαβικούς προσκυνητές,που θα...δακρύζουν με τα πάθη Του,όλη την  Μεγαλοβδομάδα !
Μόνο που στον σταυρό δεν θα είναι μονάχος Του,μαζί Του σταυρωμένα θα΄ναι για πολλοστή φορά εκατομμύρια φτωχά και πεινασμένα ανθρώπινα πλάσματα,που, αλίμονο,δεν θα τα βλέπουν οι πιστοί Του...
Και σφίγγεται το στομάχι μου από την υποκρισία και το εμετικό φολκλόρ που συνεπάγεται το σκηνικό του Θείου Δράματος…
Αιδώς Νεοέλληνες!Αιδώς….
 
* Γιατί να μη λέμε τα πράγματα με το όνομά τους;Δεν χρειάζεται δα να είμαστε  κομμουνιστές για να μιλάμε για ταξική αποτύπωση της κατάντιας,το πράγμα φωνάζει από μόνο του τι κρύβεται κάτω, από το άρτι ανακατασκευασθέν πρόσχημα του  μεμονωμένου τάχα και κακού εργοδότη.

Σχόλια

  1. Είναι μια μορφή, δυστυχώς, αποικιοκρατικής νοοτροπίας. Εσένα σου θύμισε κολλίγους, εμένα σκλάβους σε αποικιοκρατούμενες χώρες όπου τα αφεντικά με το όπλο επέβαλλαν την τάξη!
    Το χειρότερο είναι ότι στη Μανωλάδα το πρόβλημα χρονίζει, γεγονός που δείχνει μια ευρύτερη κοινωνική σήψη.
    Πατριάρχης Φώτιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Aχ,Πατριάρχη μου,η Μανωλάδα είναι: "Τα Σταφύλια της Οργής"+"Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται"+"Το Σιδερένιο Τακούνι"+ κι εγώ δεν ξέρω πόσα άλλα, που νόμιζα πως δεν θα τα ζούσα στην χώρα μου και στην εποχή μου,πώς είναι μόνο πονήματα ευφυών μυαλών,συγκλονιστικά μυθιστορήματα απο τα οποία κάτι, έχουμε διδαχθεί και δεν θα επιτρέψουμε σ΄αυτήν την χώρα άλλη κτηνωδία!...

    Ντρέπομαι,ντρέπομαι,ντρέπομαι...

    Και ξέρεις τι μου την έδωσε περισσότερο;Που τα κανάλια αποποιούνται των ευθυνών τους!Που λένε πως ένας κακός εργοδότης τα κάνει αυτά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εσύ ντρέπεσαι Βιβή, εγώ αηδιάζω και φοβάμαι. Όλοι οι κάτοικοι της Μανωλάδας, δεν ήξεραν τίποτα, δεν έκανα τίποτα, δεν έβλεπαν τίποτα! Όπως οι Γερμανοί έβλεπαν τα τρένα να έρχονται γεμάτα και να φεύγουν άδεια, δίχως να αναρωτηθούν τι συμβαίνει σε αυτούς τους ανθρώπους.
    Αλλά επειδή δεν ήταν οι δύσμοιροι τρισχιλιετείς σαν εμάς, ούτε πρώτη είδηση δεν αξιώθηκαν να παίξουν.Πρακτικές που θυμίζουν φυτείες Νότιων Πολιτειών πριν τον εμφύλιο και διοικητές μπανανιών, ξαναζωντανεύουν στη Ελλάδα του σήμερα.Απαίδευτοι, υπερόπτες και απάνθρωποι αυτό είμαστε, αυτό βλέπω γύρω μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι από ΄δώ και πέρα τι γίνεται;Έτσι θα ζήσουμε,τόσο δούλοι και μαζί εαυτούληδες;

      Διαγραφή
  4. Νίκος18/4/13 23:52

    Αμφιβάλεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μοσχατιώτης19/4/13 00:03

    Καλά λέει ο desperado.Απαίδευτοι,υπερόπτες και απάνθρωποι.Μηδενός εξαιρουμένου.Πέστε μου πού είναι οι διαβασμένοι μας,μπορεί να μου πει κάποιος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος19/4/13 01:44

      Οι διανοούμενοι εννοείτε;Ω,μα στοχάζονται!Δεν έχουν καιρό για τέτοια.

      Διαγραφή
  6. νανα ιωαννιδου19/4/13 01:21

    Φιλτατη Βιβη
    Διαβαζω υστερα απο 2 μερες επανηλθε η ηρεμια στην περιοχη! Τα παιδια του Μπαγκλαντες πληρωναν και νοικι στο πανινο τσαντηρι!Ο εκπροσωπος της Ελας προανηγγειλε εκστρατεια της αστυνομιας !!!
    Η ορχηστρα της φιλαρμονικης παιανιζει την ERIKA !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κι ο αλητάμπουρας ο Σφακιανάκης να γκαρίζει που ταιριάζει στον ξεπεσμό.

      Διαγραφή
  7. Γιατί αναζητάτε αποκλειστικά τους διαβασμένους;Να κάνουν τί;Tί είδους διαβασμένοι είναι στο κάτω κάτω οι διαβασμένοι σας;Όποιος είναι,όπως λέτε, διαβασμένος,είναι αγνός,έτσι νομίζετε;
    Δεν σας παίρνω από τα μούτρα.Σας καταλαβαίνω.Εμείς που κινούμαστε γύρω από το βιβλίο είναι φυσικό να ψάχνουμε σε αυτόν τον χώρο ερείσματα, αλλά πόσοι πιστεύετε ότι διαβάζουν και αισθάνονται, άρα ευαισθητοποιούνται και επομένως δρουν;
    Θα απογοητευτείτε οικτρά.Σας το λέω από πρώτο χέρι.
    Για πολλούς το διάβασμα είναι μια μηχανιστική κατανάλωση με σκοπό την ασφαλή απόλαυση.Το ότι επιλέγονται καλά ή κακά βιβλία εδώ δεν μετράει.
    H αναγνώστρια της Μαντά δεν είναι κατ΄ανάγκην κοιμισμένο ζώον,ούτε όμως ο αναγνώστης του Στάινμπεκ οπωσδήποτε ένας αφυπνισμένος διεκδικητής της κοινωνικής δικαιοσύνης.
    Ή εννοείτε τους διανοούμενους;Με συμπαθάτε,αλλά εμείς οι απλοί δημοκρατικοί πολίτες,έξω από κόμματα και μακριά από ιδεολογικές μεγαλοστομίες,ούτε από αυτούς διαθέτουμε πολλούς πλέον.Ούτε καν αρκετούς.Ειδικά απ΄αυτούς.
    Ο μέσος πολίτης που πλήττεται σε όλα τα μέτωπα της ζωής του νιώθει αλλά και είναι παρατημένος στο έλεος του χρόνου.
    Είμαστε σε αδιέξοδο.Το τέρας του καπιταλισμού έχει νικήσει τον σκεπτόμενο άνθρωπο σ΄αυτήν την φάση.Όταν το παραδεχτούμε θα κατανοήσουμε γιατί και πώς και ίσως μας έχει μείνει αμαγάριστος χρόνος και βρεθεί ένας τρόπος αποτελεσματικής αναστροφής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συγγενείς μου που έτρεχαν στο Σύνταγμα τυλιγμένοι με σημαίες και μούντζωναν αβέρτα την βουλή τώρα χτυπάνε το ξερό τους το κεφάλι για το ναζιστικό έκτρωμα που ψήφισαν και αυτό έστρωσε το δρόμο για τις αθλιότητες.Ελπίζω να έχουν καταλάβει και άλλοι ψηφοφόροι που δεν είναι ψυχοπαθείς, την ανοησία τους. Ευτυχώς δεν σκοτώθηκαν αθώοι άνθρωποι.Ντροπή αναλογεί και στους κατοίκους που έκαναν ότι δεν ήξεραν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο φόβος, Μάριε και η ελλειμματική ηθική των τάξεων ,έτσι όπως αυτές ανακατασκευάστηκαν και απέκτησαν matrix λεφτά κατά την 30ετία για να αποτελέσουν αγορά.Η τραβηγμένη από τα μαλλιά και άνωθεν αποφτωχοποίηση μεγάλου μέρους της μικρομεσαίας τάξης που οδήγησε στη συσσώρευση ανηθικότητας ακόμα και από την λανθασμένη προσέγγιση της ιστορίας...

      Διαγραφή
  9. Αναστασία Λάμπρου19/4/13 13:57

    Συμφωνώ εκατό τοις εκατό,επείγει να μιλήσουμε για την Ηθική.Όλων.Εκεί τα κάναμε όλοι μαντάρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι εγώ συμφωνώ ότι η ηθική είναι ανύπαρκτη είτε με αριστερή είτε με δεξιά λογική τα σχολιάζουμε.Αναζητείται ελπίς έλεγε ο Σαμαράκης και ηθική να προσθέσουμε και να ανασκουμπωθούμε να την βρούμε σαν λαός ,γιατί γίναμε παχύδερμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα,τι καλά,που έβαλες στο σχόλιό σου το "Ζητείται Ελπίς",μου έδωσες ιδέα,θα το αναρτήσω να το διαβάσουμε, να το ξαναθυμηθούμε.

      Διαγραφή
  11. Νικολέτα22/4/13 22:07

    Δυστυχώς κοινό σε αρένα και δεν φαίνεται στον ορίζοντα κανένας Μάξιμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου