ΙΟΥΝΙΟΣ 2013.΄Ο,τι έσπειρες (έσπειρες;) θερίζεις (θερίζεις;)

"Θερισμός",Αλέκος Κορογιαννάκης, 1955,ξυλογραφία


"O θερισμός", Camille Pissarro 1882

"Hay Harvest at Éragny",Camille Pissarro  1901
 



"The Harvesters" Pieter Bruegel the Elder
Oil on wood,1565 http://www.metmuseum.org/toah/works-of-art/19.164  κλικάρετε  για να δείτε το Multimedia

"Θερισμός", Τάσσος Αλεβίζος,1957







" La méridienne ou La sieste", Vincent van Gogh


Σχόλια

  1. Απαντήσεις
    1. Ωραίο και το μπλογκ σου,το ξαναλέω...

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος1/6/13 10:47

    Προσωπικά κάτι μαρουλόσπορους έσπειρα, δεύτερη γενιά
    από τον Πελίτη, μαρουλάκια έφαγα ξανά και σπόρο μάζεψα.
    Κι αν θέλει ο Λοΐζος, έχω αρκετούς. Τώρα σε άλλο επίπεδο
    το προσπαθώ με τα παιδιά μου...
    Πολύ όμορφο όπως και ο τίτλος.
    Παναγιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστό σε βρίσκω...Όσο για εξωμοσαντικούς σπόρους καλόδεχτοι πάντα.

      Διαγραφή
  3. Σχετικός είναι ο όμορφος πίνακας του Van Gogh "La méridienne ou la sieste", είναι στο Ορσέ στο Παρίσι, δες το εδώ: http://www.musee-orsay.fr/en/collections/index-of-works/notice.html?no_cache=1&nnumid=750.
    Όσο για τα ερωτηματικά, και όλα μαζί και καθένα χωριστά, πόσο νόημα έχουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια και το θυμήθηκες,το προσθέτω,όντως όμορφος πίνακας...

      Διαγραφή
  4. Σήμερα ξεφύλλιζα μια συλλογή με 50 πίνακες ιμπρεσιονιστών ζωγράφων. Εντύπωση μου έκανε ότι οι περισσότεροι από αυτούς ήταν Γάλλοι. Οφείλεται κάπου πιστεύεις? Θα ήθελα να σου παραθέσω τρείς ιμπρεσιονιστικούς πίνακες που είδα στη συλλογή και τους ξεχώρισα από τους υπόλοιπους. Μπορεί να μην τους έχεις υπόψην σου, μπορεί όμως κι εγώ να μην τους έχω παρατηρήσει κάπου στο blog σου.
    -- Camille Pissaro-Boulevarde Montmarte, Winter morning
    -- Gustave Caillebotte-Paris street, rainy day
    -- Edward Manet-The Balcony

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τους πίνακες του Πισσαρό και του Μανέ γενικά τους ξέρω-ο Μανέ δεν μου πολυαρέσει, δεν ξέρω γιατί-τον Gustave Caillebotte τον αγνοούσα και όταν είδα τον συγκεκριμένο πίνακά του για κάποιο λόγο θυμήθηκα το "Street in Venice" του John Singer Sargent,που τον έχω στο μπλογκ, απίστευτη "σκοτεινιά" και το βλέμμα που-υποθέτουμε-ότι ρίχνει στην γυναίκα ο άντρας δεξιά,τρομερή εικόνα,
    ( εμένα μου )μυρίζει...βικτωριανίζουσα δολοφονία στο επόμενο καρέ, που δεν απεικονίζεται πάντως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όντως Γάλλοι είναι οι πιο πολλοί.Υποθέτω ότι έπαιξε, αρχικά, ρόλο η εντοπιότητα και η συγκυρία,αφού από την Γαλλία ξεκίνησε όλη η ιστορία,από μια συγκεκριμένη παρέα φίλων- Μονέ,Ρενουάρ και Σίσλευ-που αντέδρασαν αναπτύσσοντας άλλη θεματολογία από αυτή την βαρετή και συντηρητική της τότε Ακαδημίας Καλών Τεχνών.
    Κάθε χρόνο γινόταν μεγάλη έκθεση και η Ακαδημία απέρριπτε ότι την ενοχλούσε επειδή δεν ήταν θρησκευτικό,ιστορικό ή πορτραίτο με συγκεκριμένους κανόνες τεχνικής .Απέρριψε έργο του Μονέ επειδή είχε απεικόνιση γυμνού σώματος σε εκτός θρησκευτικού πλαισίου θέμα και είχε ολοφάνερα άλλη τεχνική. Ο Μονέ αντέδρασε κάνοντας αντι-έκθεση κτλ ,κάπως έτσι ,είχαν ήδη προστεθεί στην παρέα ο Ντεγκά, ο Μανέ,ο Σεζάν και δεν θυμάμαι ποιοί άλλοι, οπότε γενικεύτηκε σαν ρεύμα και βγήκε εκτός συνόρων βρίσκοντας άπειρους οπαδούς-καλλιτέχνες και κοινό- που ήθελαν να ξεφύγουν πια από το γενικότερο ακαδημαϊκό κατεστημένο.
    Η εποχή βοηθούσε γιατί ολόκληρη η Ευρώπη έβραζε από φιλοσοφίες και ιδέες και καλλιτεχνικά κινήματα και ρεύματα -μιλάμε για 1860,1870 δλδ δεύτερο μισό του 19ου αιώνα-η Γαλλία είναι μέσα στην όλη ζύμωση.Στην Γαλλία έχει προηγηθεί ο Ντιντερό,ο Ρουσσώ,το 1871 συμβαίνει η Παρισινή Κομμούνα κι ο Μανέ και ο Μιλέ είναι σε κάποια επιτροπή σχετική με τα εικαστικά,υπάρχει δηλαδή στην Γαλλία πρόσφορο έδαφος για διαφορετικά πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στον πίνακα του Sargent ο άντρας δεξία της ρίχνει ένα βλέμμα που προοιωνίζει δολοφονία όντως ενώ ο άλλος δίπλα του δεν την κοιτάζει. Στον πίνακα του Caillebotte υπάρχει ένας άντρας δεξιά που δε φαίνεται ολόκληρος και εδώ μπορούμε να υποθέσουμε ότι αγριοκοιτάζει τη γυναίκα με την ομπρέλλα μπροστά του επειδή ως απρόσεκτη κοίταζε αλλού, και η ομπρέλλα της συγκρούστηκε με τη δική του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου